Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hvor høy stillingsprosenter jobber du og partneren din og har du eller partneren høyest inntekt? Og hvor mange barn har dere?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Du kan jo heller prøve å se på noen forskningsresultater om emnet isteden for å la noen skarve svar herfra lede deg til å tro at det er en myte. Menn jobber mer og kvinner jobber mindre dersom de har flere små barn. Dette gjelder selvsagt ikke alle og det finnes endel flerbarnsmødre i full stilling (og mer) og det finnes også endel flerbarnsfedre som kutter ned på arbeidstiden når barna er små, men desverre er ikke dette en vanlig ordning i de norske hjem-
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Vil vel tro det kanskje var litt diskusjon vedkommende ønsket rundt temaet? Tror selv det blir mer og mer vanlig at mødre også jobber mer selv om de har flere barn.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 tja vet nå ikke det mamma har 4 barn og har alltid jobbet over 100%, (to jobber) Nå går jeg hjemme i permisjon for tiden og jeg er alene om ansvaret så jeg håper på en 60% jobb til minste barnet er tre siden jeg faktisk har mulighet til det med overgangstønad. Så blir det hundre 100% etter det. jeg har jo ingen mulighet til å jobbe mer en 100% da med at jeg er alene. Men har forsovidt ingen ønske om det så lenge vi klarer oss økonomisk. har to barn. Men jeg teller kansje ikke i beregningen din siden jeg er alene.
Sånn kan det gå Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Det har nok vært sånn, men tror dette endrer seg. Jeg har selv 8 barn, jobber 100% og det samme gjør mannen min. Jeg har høyere inntekt enn han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå