cecilies mamma Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 har bodd med samboer i bergen i snart et år, planen våres var i utgangspunktet å bli her inntil to år til. men pga av arbeidsmarkedet som råder nå har han ikke mer jobb å gå til her lenger. min jobb er ikke den best betalte siden jeg mangler en eksamen og ikke får den stillingen jeg helst ville hatt. nå vil han vi flytter til hannes hjemsted -tromsø- til eller iløpet av sommeren. jeg er ikke imot dette og syns det høres spennendes ut. men hvordan er det å få jobb og barnehage plass der, skal legge til at jeg er lite kjent der oppe. og kan eventuelt mitt barns far stikke kjepper i julene for meg? jeg har foreldre retten, og bortsett fra de siste mnd så har ikke han vist nevneverdig innteresse, innteressen han viser nå er ca en helg i mnd.
cecilies mamma Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. februar 2009 ingen som vil gi meg noen komentarer?
snart mor til 3 Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Hei Cecilies mamma og velkommen til Tromsø skal dere være :-) Flyttet selv hit i høst,og må bare si at det er en fantastisk by! Barnebaren har ingen måte i forhindre deres flytteplaner på så det er bare å kjøre på.. Ang barnehageplass så burde det være mulig,om du søker nå til hovedopptaket ivhertfall (vet det var venteliste i høst,men du må jo bare forsøke) Ang b.faren så kan han kreve at dere må inn til familievernkontoret for mekling eller noe slikt tror jeg..for han har rett til å få sagt sine meninger om flyttingen,men til syvende og sist så er det du som bestemmer uansett... Lykke til! og igjen..Velkommen
cecilies mamma Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2009 hei eplemor og hjertelig takk for svar! kan ikke du fortelle litt mer om hvordan du synes det er å flytte til tromsø, både for deg selv og for barna? har et veldig godt inntrykk både av byen og menneskene men er sjenert av meg og spent på hvordan det blir få seg jobb.. er utdannet som forskolelærer, så ønsker helst jobb innenfor bhg men tar egentlig imot det jeg måtte få! jobber eller studerer du?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Tromsø er en fantastisk by å bo i så jeg anbefaler deg virkelig å flytte dit. Jeg har bodd der selv. Tromsø er en by i konstant utvikling men jeg vet ikke hvordan arbeidsmarkedet er det når for tia. Det er jo også et ganske pressa boligmarked der som har vært kunstig høyt priset. Se på finn.no så ser du hvordan det ligger an i dag. Men folkene er helt fantastiske og det er mye liv i byen og det er alltid noe som skjer, både for voksne og barn. Anbefales!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå