Gå til innhold

Barn som ikke spiser kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine spiser nesten ikke kjøtt. Til nød litt kylling. Men ellers er det fint lite. Eldste er vel nesten vegeterianer (spiser egg og melkeprodukter). Hva er lurt å gi for å veie opp for de næringsstoffene de ikke får i seg gjennom kjøtt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de får i seg egg og meieriprodukter så er det ingen krise. I hvertfall så lenge de får i seg nok frukt og grønt, hva med fisk? Ville gitt tran eller omega3 i annen form, spiser de brunost ville jeg valgt den fra Litago med Jern, mener de skal ha prim med jern også.

Skrevet

Min eldste på 7 år er vegetarianer, som meg (ikke pappa'n, men han er vegetarianer hjemme). Hun er veldig glad i bønner og linser, som har masse protein og jern. Hun har voskt bra, selv om helsestasjonen var skeptisk. Hun spiser også tofu av og til. Hun liker ikke egg, så spiser dem ikke, men er glad i meieriprodukter (ost, yogurt - ikke melk, hun nekter å drikke det). Og hun drikker soyamelk og rismelk med Vit D.

Skrevet

Begge spiser/drikker godt med meieriprodukter. Og de spiser masse frukt og grønnsaker. De spiser litt fisk og får tran hver dag.

Jeg er ikke vegetarianer, men spiser egentlig ikke så mye kjøtt. Mest kylling i så fall. Minsten spiser mye leverpostei og eldste endel prim med jern. Tenkte jeg skulle prøve med litt bønner en dag, jeg er veldig glad i det. Men det har ikke vært så populært før... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...