neste*gang Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 har snart prøvd alt fra vanlig fuktighetskrem til locobase men sitter igjen med såre og sprukne hender.. har noen en krem som tåler litt vann i tillegg... siden mine ikke tåler at jeg vasker meg etter dobesøk engang..
Lotta med novembergutt Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Dr. skjelbreds barnesalve Fåes på apoteket
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 firewalker fra nuskin! Det er egentlig en fotkrem, men jeg bruker den til henda. Den er så genial!!! Bestemor og gubben fikk en, men bestemor måtte kjøpe nye fordi gubben brukte de på sine såre, harde hender.. og nå er de knallfine...
neste*gang Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2009 kan jeg kjøpe den "hvorsomhelst"?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 det er jeg faktisk ikke sikker på... har fått mine av svigermor serru.. http://www.nuskin.com/corp/product/epoch/firewalker.shtml
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Fuktighetskremmer med høyt fuktinnhold. Kremer med karbamid anbefales, men det kan svi på rød og tørr hud. Unngå parfymerte produkter! Ikke bare kremer, men også såpe osv. Bytt krem ofte. Finner en seg et favorittprodukt bør en bruke en annen krem for annenhver kremtube av den. (Det er som om huden blir mettet, så funker den ikke lenger likevell) Har huden kommet så langt at det ikke går over med fuktighetskrem, kan du prøve kortisonkrem. Det finnes en mildere utgave reseptfritt. Ved bruk av den er det viktig å smøre huden med fuktighetskrem 30min etterpå!! Enkelte kremer inneholder mange tilsettningsstoffer. De kan gi reaksjoner i huden. Bruk gjerne olje når du dusjer. Ikke bruk vann som er varmere enn kroppstemp. Bruk hansker når du vasker Såper kjøpt på butikken er ofte verstinger, selv om de sier de er milde. Dove, Lano, Palmolive osv. Apoteket har mange gode såpevarianter. Bruk krem forebyggende når du blir bra igjen. Men unngå kremer med vann i som pesten. De tørker ut huden. (Se på innholdsdeklarasjonen) Kremer med vann gjør huden kjempegod og myk med en gang. Som er babyrumpe. Men så går det bare en litenstund før den blir mer og mer tørr. Da går en kjapt inn i en ond sirkel.
___ Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Det finnes en del kremer, uten vann, på apoteket som fungerer bra. Be dem om en anbefaling. Jeg slet veldig med tørre, sprukkne hender tidligere. Det hjalp en del å smøre og bruke hansker når jeg skulle håndtere såpe, olje, jord ol, men ettersom jeg har en jobb der jeg gjør dette veldig mye var hendene mine stadig et poblem. Til slutt var jeg så oppgitt at jeg bestemte meg for å kjøre en hestekur uten noe smøring men også med minst mulig håndvask og ingen såpe. Det var ille i starten, med dype blødene sår, men det tok ikke så mange uker før det ble bedre. Etter noen månder hadde kroppen ordnet problemet selv. Nå har jeg aldri behov for å smøre hendene uansett hva jeg driver med. Jeg kan til og med håndtere betong med hendene uten å få problemer senere. Det eneste jeg må være forsiktig med er håndvask med såpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå