Gå til innhold

nattesøvn og treg mage baby 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen vår legges kl 19 ca, våkner igjen kl 22-23 får mm, igjen kl 02 ca og igjen 4-5 tiden. Som oftest står vi opp med henne i 7 tiden. Har aldri grenet om natten, kun de siste mnd litt sutring hvis hun ikke får mm med en gang...

Men inatt/morges begynte hun å gråte en del... kl var ca 5, og det gav seg ikke. far sto opp med henne, og han prøvde å få henne til å sove igjen uten hell. Jeg måtte legge henne i armene mine og vi sov godt sammen i 1,5 time. Og jeg lurer på om hun kan ha vondt i magen....

Har akkurat begynt med grøt til henne, med banan og mm. Igår var det 3 kveldsmåltid. Har slitt litt med avføring idet siste.

Gav henne mangen skjeer med sviske idag, men har enda ikke kommet ut noe... Det var ca kl 12.

Noen som har noen råd? Noe annet som hjelper på treg mage?

Kan banan gjøre at det stopper opp litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgangen frå mm til fast føde kan i seg sjølv gi plager med magen. Reknar med at overgangen har gått veldig gradvis, viss ikkje, så muleg det kan hjelpe å vente litt med grauten. Det er ikkje alle som merkar noke på overgangen, men det er jo stor forskjell for mage/tarm å få ny mat.

Slik er det hos alle dyr, ikkje berre mennesker.

Hmm...kom vel i grunn ikkje med noke råd no, men av og til hjelper det å høyre at det er vaneleg. Det er sikkert noken andre som har praktisk erfaring (og ikkje berre teoretisk). Uansett så får de ha lykke til! Kan ikkje vere kjekt det der.

:)

Skrevet

Hei!

Har hatt det samme her. Begynte å introdusere grøt for lille gutt for en uke siden (han blir 5 mnd på tirsdag), og på onsdag var det 8 dager siden avføring. Jeg ga han mange teskjeer med sviskemos, samt at jeg masserte magen hans (mot klokka), masserte endetarmen med olje, samt febertermometer i stumpen og vred forsiktig rundt. Gjorde dette i to omganger i to dager, og siste stimulering rant det ut i 2 omganger (hadde en kladd på stellematta på badegulvet, så han lå naken). Gjett om han var i bedre humør etterpå, og ikke minst jeg;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...