Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Er en slags mos eller purè laget av kikerter.
-MtG- Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2009 Hehe, ok. Jeg har alltid sett for meg at det er en slags sagflis som man putter inni veggen som isolasjon.. Syntes det var litt rart at noen ville ha det på brødskiva:) Pukk og hummus har liksom vært litt samme sjanger synes jeg:D
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 hummus er også veksttorv, sånn man blander i blomsterjorda. Men sånn som man spiser er kikerterpure, og det er knallgodt på skiva. Og sunt. Oppskrift 1 boks kikerter (hermetiske) ta av vannet, men gjem det sånn at du kan spe ut litt 1-2 fedd hvitløk 1 ss tahini/tahine dæsj sitron dæsj olivenolje salt og pepper Mos ertene (bruker stavmisker) ha i litt vann sånn at det blir en behagelig konsistens, mos inn hvitløk og tahine. Ha i litt sitron. Sojasaus kan og være godt i, men da må du droppe saltet. ha det i bollen du skal ha det i, Ha over salt og pepper, og tøm over olivenolje. Hender jeg skipper oljen.
Gjest -<<- Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Sesampaste. Fås kjøpt på mange innvandrerbutikker, særlig de drevet av folk fra Midtøsten/Tyrkia.
Helverine Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Har en god oppskrift, så si fra hvis du vil ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå