Gå til innhold

Når oppdages Downs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når babyen har vært undersøkt på sykehuset etter fødsel, vært til helsesøster og gått gjennom 6-ukers kontrollen, burde ikke noen ha fattet mistanke dersom noe hadde tydet på downs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men de med downs har vel stort sett klare tegn på det med utseende, så det burde vel bli oppdaget kort tid etter fødsel? Vil tro man er "trygg" etter flere uker.

Skrevet

Det vil jeg tro.

Dersom både sykehus og hs har sett på barnet og ingen har lagt merke til noe spesielt, så ville jeg ha slått meg til ro med det. Selvfølgelig er det tilfeller der ds blir oppdaget sent, men har ikke hørt om så mange.

Har du opplev noe som tyder på at den lille skulle ha ds eller noe tilsvarende?

Skrevet

Nei, jeg er overbevist om at jenta er frisk. Hun har vært veldig rask til holde blikket. Har allerede begynt å smile og le, er sterk i rygg og nakke osv. Det var bare det at jeg søkte på nettet på trange neseganger og det eneste som kom frem var kjennetegn på Downs. Men det er vel gjerne flere faktorer som skal spille inn. Jeg har det man kaller opphopning av tilfeller i den ene delen av familien min, så derfor har tanken streifet meg i svangerskapet og helt i begynnelsen. Men jeg er som sagt ganske sikker på at hun er helt frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...