Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter

Jeg har nå ca halvannen måned igjen og alt går stort sett bra. Elsker å kjenne gutten vår spenne og sparke (er jo ikke så mye plass til ham, men desto mer alien-bevegelser på utsiden - LOL)

Vi har begynt å kikke på barnevogner, barneseng etc og da merker jeg at jeg blir litt småhysterisk: Jeg synes det er innmari gøy å se på alt det fine utstyret som finnes, og mannen min synes det samme. Men - tanken på å kjøpe nå gir meg en ekkel, engstelig følelse. Hva hvis det skjer noe? Hva hvis ting ikke går bra? Hva hvis...? Vil det ikke da være helt forferdelig å ha en ny, flott barnevogn, barneseng etc stående klar og vente forgjeves. Flate, disse tankene setter meg helt ut - og så jeg som vanligvis er så praktisk og jordnær... Den delen av meg tenker at det er jo deilig å vite at ting er i hus og alt er klart - men følelsene tar altså overhånd.

Noen andre som føler sånt? Noen som vil dele noen tanker?

Lørdagshilsen fra småhysterisk førstegangs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å begynne å kjøpe inn nå.

Hvem vet, kanskje du snat får kraftige bekkenløsninger eller låsninger, å ikke orker å være med å å kjøpe noen ting. Må bare sende ut mannen eller andre for selve innkjøpene.

Eller hva om barnet pluttselig bestemmer seg for å komme litt tidlig, å så har dere ingenting i hus.

Tror absolutt ikke sorgen blir noe større om man har vogn, seng og alt det der i hus. Tror ikke sorgen blir noe lettere av at man ikke har vogn, ol i hus. Tror sorgen blir like stor uansett hvis man mister.

Skrevet

Enig med Eplejuice. Sorgen vil nok være like stor, uansett om utstyret står der eller ikke. Tror det henger igjen fra gammelt av, at man ikke skulle handle inn utstyr/gjøre klart for tidlig. Men da var det gjerne også av økonomiske og praktiske årsaker; trangboddhet, dårlig råd osv.

Og man har aldri noen garantier; det kan like gjerne gå galt dagen før termin. Eller på overtid. (huff)

Og til da har jo de fleste utstyret i hus...

Så gå amok i babyutstyr mens du er i fin form og klarer å nyte shoppingen! =) Har du lyst har du lov...

Jeg har også hatt litt kjøpeangst, men nå tar jeg helt av. Har bare 4 dager til termin da, men likevel. Går og ser etter stilige småsaker til småtten hele tiden. Kjøper riktignok ikke så mye, da vi ikke vet kjønnet, men gjett om jeg vindushopper! =)

Skrevet

Hei,

Takk for tanker - dere har helt sikkert helt rett. Jeg sover på det noen netter og så blir jeg kanskje shoppegal jeg også :-)

Ha en fin lørdag!

Skrevet

vil bare si at jeg kjenner den følelsen godt!

men det føles selvfølgelig også godt å ha alt i hus og ha alt klart snart da...

var mye engstelig for at det ikke skulle gå bra da jeg ventet min første, men bare en gang kjente jeg skikkelig angst,

da jeg stod over den splitter nye senga, hadde vasket og strøket sengeklær og redd opp

"tenkt om den skal stå tom..."

samtidig var det en veldig god følelse å komme hjem med barnevogn og seng, lettelse på en måte. og det er veldig slitsomt å traske rundt i butikker på slutten av svangerskapet

tror de fleste bekymrer seg litt da, noen mer enn andre.. det hører vel med.

Skrevet

Jeg kan fortelle deg at hvis du skulle være så uheldig at noe skjer så kommer du til å være glad for alt du har laget og fått i hus som minner deg om babyen din.

Når det er sagt så er jo faktisk sjansen for at det skal skje veldig liten da.

Men, som sagt, skulle det skje så vil du omfavne alt som er med på å virkeligjøre den tiden du har hatt med babyn om det skulle være utenpå eller bare inni.

Løp og kjøp, prøv å slappe av og nyt den siste tiden med barn i magen og alle forberedelsene.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...