Gå til innhold

Apropos legebesøk barn og voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går terskelen din for å gå til lege både for din del og når barna er syke?

Her har vi høy terskel, men er også sjelden "ordentlig" syke, så det er mulig at terskelen ville blitt senket om vi hadde mer sykdom i hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som dere. Men det er litt dumt også, jeg gikk jo ikke til legen tidsnok i høst, og endte på sykehuset med minimalt hvite blodlegemer i kroppen og måtte få intravenøs medisin. Var skikkelig syk.

Men jeg tror ikke jeg har lært ;)))

Skrevet

Du lærer mye om å ta det med ro og trives i eget selskap siden du er sykemeldt og det er en god ting. Er du med på personalmøter enda?

Skrevet

Trykket litt for fort på "lagre". Synes du i ettertid at du burde skjønt hvor syk du var tidligere? Det er forskjell på hvor fort vi føler oss syke selv om vi bærer på virus.

Skrevet

Nå er jeg selv lite syk, kan ikke huske sist jeg oppsøkte lege.

Terskelen for når barna er syk er nok litt lavere enn hos meg selv, men kanskje for høy alikevel, her for 3 år siden da eldstemann plagdes mye med astma ventet jeg så lenge med å ta han til lege at når vi først kom dit måtte vi med ambulansefly til sykehuset med en gang. Men han var da mye plaget, og jeg hadde vært mye til lege med han da en periode, så det har sikkert noe med det å gjøre også.

Skrevet

Jeg syns jeg klarer å vurdere min egen sykdom så godt at jeg går til legen da jeg må. Jeg har en høy terskel for å gå men jeg går når jeg må. Har jo egentlig ikke vært noe syk men har hatt halsbet. og ørebet. som har trengt antibiotika.

Når det kommer til guttene syns jeg av og til at det er litt vanskelig. Jeg har ofte lyst å ta de til lege men venter gjerne en ekstra dag. Første mann var mye syk de første 2 årene og jeg følte vi gikk mye unødvendig til lege. Men med andre mann ventet jeg så lenge i høst at han var veldig dårlig med lungebetennelse og falsk krupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...