Gå til innhold

asyl i norge!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor skal norge ta i mot så fryktelig mange asyl søkere når det er sååå krafdig motstand av normenn mot dette?

å når de først får igjennom at en kommune skal ta imot de, så blir de plassert i overbefolkede byer som så vidt klarer å hjelpe sine egene innbyggere. jeg bor i en kummune der de nå diskuterer å ta imot 160 asylsøkere de skal til en bygning som er veldig gammel å vernepliktig, å har stor betydning for byen, eller så skal de plasseres i leiligheter rundt i byen. (vi har selv brukt et år på å finne en leilighet til oss selv det er stor arb. ledighet her også.) dette har skapt store ktangler i aviser å de som er imot dette blir med en gang stemplet rasister, synes ikke det er rasistisk å mene at man har hjulpet nok, å at det finnes en grense for hvor mye en skal hjelpe. tross alt så er jo norge det landet som hjelper flest flyktninger, gir mest penger til krigsherja land, av hele VERDEN faktisk, men setter en ned foten å mener at nok er nok så er en rasist med en gang.... hva er det med dette da??? er det riktig??? bør ikke staten hjelpe de andre etisk norske også? som jeg har forstått så får "utlendingene" hjelp til hus bil jobb bh. å økonomisk støtte skoler o.l

da vi var på kommunen her for å få hjelp til en større plass å bo, ble vi tvert avist. å de sa så å si at de kunne ikke hjelpe oss noe særlig siden vi ikke var "utlendinger" eller "narkomane" å dette er faktisk tillfelle ja, høres helt på tryne ut men det var det vi fikk som grunn til å ikke få noe hjelp, selv om vi hadde prøvd i over et år selv.... blir sååå frustrert av dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja helt enig med deg der altså. rart ikke vi nordmenn har noe vi skulle ha sakt i slike aker som dette...

Skrevet

Enten så er du hovedinnlegger som svarer på ditt eget innlegg, eller så er det et samsvar mellom holdningen dere representerer og utdanningsnivå :o)

Skrevet

Det der syns jeg var en utorlig unødvendig kommentar Lillejonas Mekkemikkel, det er ikke slik at alle med lavutdanning/ingen utdanning, stemmer FRP, hater innvanring å driter i hvordan mennesker utenfor norges grenser har det.

Å det at du skjærer alle over en kam på den måten der, vitner til at du bør gjøre noe med dine egene holdinger også.

____

Ellers syns jeg det er en selvfølge at så lenge vi har plass, å plass har vi nok av i norge, så skal vi ta i mot og hjelpe de vi kan.

Skrevet

Ha ha ha, så dumt og kunnskapløst.

Vet ikke om jeg skal le eller spy...

Skrevet

Heldigvis har vi politikere som er klokere en folket.

De ser nok litt mer globalt og har en evne enn å se at verden ikke er bare lille Norge.

Og takk Gud for at ingen vil samarbeide med Frp! Verden er fremdeles litt god.

Skrevet

Jeg sa ikke at alle som stemmer Frp har lavere utdanning. Noen Frp-tilhengere har relativt høy utdannelse. Det er bare det at de er en smule korttenkte.

Men at to så like innlegg (med tanke på skrivemåte) skal komme rett etter hverandre ved en ren tilfeldighet, fant jeg usannsynlig.

Skrevet

Sånn sett, tolket det som at du mente at det er typisk folk med lavutdannelse å ha slike holdinger.

Så når det var to som mente det samme, så måtte de begge ha lav utdannelse.

Skjønte ikke at du mente skrivemåten. My bad. (Er nok litt hårsår på det teamet der)

Må jo innrømme at det er forferdelig mange uten utdannelse som tenker slik da, men mange av oss setter oss mer inn i politikken, enn hva som blir diskutert på tabloid og landstinget. ;)

Skrevet

"Hvorfor skal Norge ta i mot så fryktelig mange asylsøkere når det er så kraftig motstand fra normenn mot dette?

Og når de først får i gjennom at en kommune skal ta imot de, så blir de plassert i overbefolkede byer som så vidt klarer å hjelpe sine egne innbyggere.

Jeg bor i en kummune der de nå diskuterer å ta imot 160 asylsøkere. De skal til en bygning som er veldig gammel og vernepliktig og har stor betydning for byen. Eller så skal de plasseres i leiligheter rundt i byen. (Vi har selv brukt et år på å finne en leilighet til oss selv. Det er stor arbeidsledighet her også.)

Dette har skapt store krangler i aviser, og de som er imot dette, blir med en gang stemplet rasister. Jeg synes ikke det er rasistisk å mene at man har hjulpet nok og at det finnes en grense for hvor mye en skal hjelpe. Tross alt så er jo norge det landet som hjelper flest flyktninger, gir mest penger til krigsherja land,av hele VERDEN faktisk, men setter en ned foten å mener at nok er nok, så er en rasist med en gang. Hva er det med dette da? Er det riktig? Bør ikke staten hjelpe de andre etnisk norske også? Som jeg har forstått det, så får "utlendingene" (usikker på hvem det egentlig refereres til av HI) hjelp til hus, bil, jobb, barnehage, økonomisk støtte, skoler ol.

Da vi var på kommunen her for å få hjelp til en større plass å bo, ble vi tvert avvist. De sa så og si at de kunne ikke hjelpe oss noe særlig siden vi ikke var "utlendinger" eller "narkomane", og dette er faktisk tillfelle. Ja, høres helt på tryne ut, men det var det vi fikk som grunn til å ikke få noe hjelp, selv om vi hadde prøvd i over et år selv.... blir sååå frustrert av dette..."

No offence, men jeg var nødt til å fikse teksten litt for å få til å lese den.

Skrevet

Men tror du virkelig du får det bedre om noen andre får det verre, HI?

Skrevet

Øh...... Sikkert fordi jeg er underutdanna. Men for det første så forstår jeg ikke hva en skal trekke noens utdanningsnivå inn i denne diskusjonen. ( Bortsett fra den åpenbare hersketeknikk delen som enkelte er så glad i her. )

For det andre, vi nordmenn er en del av verdenssamfunnet, vi sitter på utrolige resurser i forhold til veldig mange andre i verden, og selvsagt skal vi ta vår del av ansvaret for de mest sårbare i ( verdens) samfunnet vårt. Vi sitter faktisk ikke på vår egen øy og vi kan ikke bare tenke på oss selv hele tida.

Skrevet

Jadda, HI, det er veldig synd på dere som ikke klarer å få orden på livet deres til tross for at dere har alle forutsetninger som skal til for å klare dere, som f.eks språket, kjennskap til hvordan lover og regler fungerer her i landet, nettverk, samfunnsnormer og for ikke å glemme fraværet av enkelte vesentlige traumer.

Selvfølgelig burde Norge sørget for en større kåk til dere fremfor å gi asyl til folk som ikke kan leve i landet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...