Gå til innhold

Melk på flaske om kvelden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille (store) prinsen vår er 2 år nå, og får fortsatt flaske med melk når han legger seg.Vet at det egentlig bare er å slutte å gi han den nå, men han NEKTER å legge seg uten.Men hva tenker dere?.. Er to år å ha dratt det alt for langt allerede?Bør vi slutte nå, eller kanskje fortsette litt til..?Vet at det blir et mareritt å kutte den ut, og med en lillesøster på 2 mnd med kolikk har jeg egentlig ikke så veldig lyst på timelang hyling etter flasken i dagesvis fremover=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Egentlig får jeg mest lyst å spørre hvorfor i huleste han har fått kveldsfalske etter at han fikk tenner? Men der er det mange delte meninger, så blir vel bare krangel av det spørsmålet..

Men ja, å gi han denne i 2 år er å ha dratt det altfor langt mener jeg!

Gutten vår fikk bare flaske fra han var 5 mnd, og fikk siste flaska på sengekanten. Men så fort første tanna kom (5,5-6 mnd) fikk han kveldsflaska sammen med grøten ved matbordet. Og deretter tannpuss og rett i seng.

Min erfaring er at jo tidligere man etablerer rutiner, jo enklere er det! Mye enklere å ta avvenning av kveldsflaske med en på 5 mnd enn en på 2 år.

Men siden du nå allerede har dratt det så langt og han nettopp har blitt storebror og lillesøster har kolikk (noe førstemann her hadde), så er det nok dumt å kutte den helt ut nå. MEN du burde i hvert fall snu littegrann på det, slik at han får pusset tenner etterpå! Sa ikke hs noe om dette da han fikk første tanna?

Skrevet

Han er allergisk mot kumelk og drikker kun soya melk uten tilsatt sukker.. Så det ser jeg ikke som et problem nei..Og første tannen kom da han var 9,5 mnd=) ja, får vel uansett ta den til kveldsmaten nå..han er jo ganske stor..

Skrevet

Forstår deg godt jeg,og da med ei lita ei med kolikk i tillegg,må bare si at jeg hadde gjort akkurat som deg,svakt svakt menneske er jeg sånn,man lærer aldri,og tar fort den letteste veien med slike ting.

Du burde gjør det som er rett og lettest for dere alle akkurat nå i denne perioden. Om dere ikke makter noe anna nå mener jeg,da må dere heller ta opp kampen når dere virkelig har overskudd til det,for det blir nok en kamp;) Uansett.lykke til ;)

Skrevet

Er akkuratt i samme situasjon.

Tulla er to år og jeg bestemte meg for og ta flaska på torsdag.

Ga henne ikke flaske til lunch da, og brukte en time med hyl og klaging før hun sovnet. Jeg bare la henne igjen når hun kom opp, og første gangene forklarte jeg for henne at hun skulle sove og at hun var stor jente og ikke trengte flaska. Men etter noen ganger opp og ned så sa jeg ingenting, bare tok henne tilbakke til senga og bredde over henne.

På torsdag kveld brukte jeg også en time men da var hun betydlig roligere. Sov da godt omtrent hele natten uten, men var inne og bredde over henne et par ganger. Hun voknet isteden ganske tidlig og ville ha flaska, holdt på fra kl fem om morran og små tulla men sto ikke opp før halv 7.

Igår gikk det fint hele dagen, og hun sov i bilen uten flaska. Når vi kom hjem og skulle legge henne på kvelden så la hun seg uten og spørre etter flaska engang. Men begynte i 23 - 00 tiden og rope etter flaska og komme opp og tulle. Og siden mannen min bare går rundt og sier han synes det er for tidlig og ikke er enig med meg i det hele tatt så ga jeg henne vann flaske kvart over ett i natt, for da klarte jeg rett og slett ikke mer. Da sovnet hun men var urolig utover natta igjen, og jeg måtte bre over henne flere ganger.

Men nå har hun ikke hatt flaska på hele dagen hittils, og har nå sovet en halv time uten og ha fått flaska. Får se hvordan jeg gjør i natt. Er så vanskelig når ikke mannen min er enig.

Men jeg synes det er godt og vell på tide og ta bort flaska nå. Vil gjerne ha bort natt drikken før hun skal slutte med bleie, noe hun allerede har lyst til selv, men jeg tenkte vi skulle vente hvertfall en uke eller to så vi får flyttet ferdig først.

=)

Skrevet

Lilllemor fikk med seg en melkeflaske i senga frem til ikke lenge siden, nå er hun 20 mnd. Vi begynte å sette oss i sofaen istedet, med dempet belysning og rolig musikk. Og masse masse kos fra både mamma og pappa :)

Det gikk/går kjempebra :) Etter melkeflaska pusser vi tannebiss og så legger hun seg. Sovner greit, med smokk og bamse :)

Kommer til å fortsette slik til det ikke føles naturlig mer.

Skrevet

mine har aldri fått flaske så lenge...

de har stoppa med melkekos på kvelden før de har fylt 1 år...

Skrevet

hmmm.jaja vi får se i kveld hva det blir til..godt å se at det finnes andre som ikke er helt perfekte supermammmaer også ihverfall:)

Skrevet

Gutten vår blir 3 til sommeren og får enda kvelds flaske. Han får slutte når han selv vil. Helt greit for oss at han koser seg med flaska mens vi leser bok.

Han pusser selvsagt tennene ETTER flaska.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Vi har utsatt slutt på flaske i senga aaaltfor lenge med vår på 17 mnd, og trodde det kom til å bli et h***.

Ga henne bare tutekopp med vann i går kveld, og det gikk strålende. Ikke en lyd fra henne =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...