Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten i dag at dagen starta med grining..kroppen verker og jeg er tom for energi..Lilletrass ble syk mandag.oppkast.han har ikke smakt mat siden mandag.har vært veldig syk.å er d enda. Legen mente d ordna seg snart.. Går på 5 dagen nå..nå har oppkastet stoppa,men det kommer andre veien.jeg har bært,vaska,tørka,bært og bært på han. Jeg er godt nok,ingen andre.jeg må holde,bære,sitte med han 24/7 nesten. Jeg har prøvd alt for å få i han noe,men nei.

Ingenting frister.litt fanta i går,og litt nå.han er grinete,eller han er hylende hele tia.

Jeg har kun fått "fri" når jeg må på toalettet eller han sovner av utmattelse.føler meg som ei bærekone.midt i alt skal di andre hjelpes,ordnes,ha mat,legge,ha opp osv.å jeg må rydde mens jeg holder han.jeg er sliten.

Bikkja krever sitt også. Jeg har fått lagt meg rundt 2 - 4 siste uka. Nå er jeg på bånn.

Midt i dette skulle jeg handla innbydelser og ordna til selskap.. Men jeg har ikke sjans i havet til å dra på butikken.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver,men måtte vel ha d ut.. Å gubben? Ikke spør meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da du, dette høres ikke bra ut....

Håper han pigger til igjen snart og får i seg litt energi og krefter igjen!

Og at du får litt hvile. Det er ikke greit å være den eneste som funker når de små er syke! Det tapper en fullstendig når det går over mange døgn.

God bedring til dere begge:-)

Skrevet

Stakkars deg, føler virkelig med deg, vi er nettopp ferdig med en runde her også. Vi har vært syke alle mann, minsten ble syk natt til onsdag. Kastet bare opp om natten, slapp og litt diare til fredag, ganske bra i dag. Jeg ble syk torsdag, kan ikke si at jeg føler meg helt i form enda, skjønner så veldig godt at de ikke vil spise når de er syke, hver gang jeg selv er syk tenker jeg at jeg skal huske det til ungene blir syke....

Selvsagt vet du vel alt som er å vite om omgangsyke, har vel hatt deres runder nå:( Eplejuce og farris funker godt her, også raspet eple eller eple uten skall, binder magen. Her har det stort sett godt i eple og drikke siden onsdag, billig i matveien dette;) Håper virkelig at han friskner til snart, tenk om du hadde hatt noen som kunne avlastet deg litt, tatt seg av ungene sånn at du kunne lagt deg ned og fått hvilt litt, bare en time er godt når en er så ferdig, Skulle vært nærmere deg så skulle jeg jammen hjulpet deg litt, kan ikke annet enn og sende deg mange gode tanker!!!!

Stor klem

Skrevet

Uff da, jeg kan ikke så mange triks på dette.

Men det kan være godt å få det ut. Selv hadde jeg vel stått og hylt til mannen min til han tok sin del... Men siden vi ikke skal spørre om det regner jeg med at han ikke tar sin del.

Det blir bursdag, med eller uten gjester , med eller uten fest.

Lykke til, etter 5 dager må det da snu?

Skrevet

nå fikk jeg vondt av deg; ikke godt å være så sliten som du må være nå etter en sånn runde.

Kan du sende gubben på butikken med handleliste; eller kanskje en av de store ungene? innbydelser lager du på pc'n og printer ut.

Klarer du å få den store gutten din til å ta i et tak? Ellers er det jo en løsning å utsette selskapet, slik at du får kreftene tilbake før de store happeningen.Hadde vi vært litt nærmere deg, skulle jeg ha brettet opp ermene, men nå får jeg gjøre som superlis og bare sende deg gode tanker og håpe at det snart bedrer seg.

Skrevet

Uff da, stakkars deg!! Det er ikke godt å ha en liten tass som er så dårlig! Hvis han ikke får i seg noe, hadde jeg tatt en tur til legen igjen. Ellers har jeg ingen gode råd :)

Han gubben MÅ bare stille opp til burdagsfeiringen. Dette er viktig for jentene! Har du noen naboer eller venninner du kan be om hjelp? Eller datteren din kanskje? Hun kan vel hjelpe deg når du hjelper henne?

Huff igjen, sender deg mange store klemmer!! Du står an vel av denne gangen også, men tenker på deg og hvor stritt du har det akkurat nå!!

Skrevet

Å kjære deg.... Dette hørtes slitsomt og vondt ut:=( Eneste trøsten er at sykdommen vil gå over!!!

Som mammaer har vi fått utdelt masse utholdenhet og pågangsmot... men alt blir vanskelig når man ikke får ladet opp batteriene i mellom slagene!

Jeg håper det ordner seg for deg!!

Skrevet

Takk dere.Jeg bare måtte vrenge det av meg i dag.Hadde ikke før skrevet her så kasta han opp igjen.Han er fryktelig syk..diare også.Jeg har vært bøtte også.Så det ble rundvask både på meg,han og stolen vi satt i.yækh

Har prøvd å friste med alt.For å få i han væske,men neida.I dag var 5.dag med dette,og det tærer på.Han har mista over 2kg siden Mandag.Ikke rart når han ikke greier holde drikke engang.Men etter å ha frest ut en fontene ala noe stort kl 18,snudde det litt.Har tvunget i han havregryns avkok.Litt om gangen.Han har fått helt skrekken for å innta noe som helst.Men som sagt snudde det litt.Greide lure i han et drops.så et til,og enda et.Sukkeret ga han litt energi.Så jeg håper han våkner i mårra og er bedre.....Jeg er utslitt.Kun to uker siden 4 stk hadde dette i 3 dager.Å nå han i enda 5 dager.Nei,jeg kan ikke si jeg føler meg som anna enn ei fille som er vidd i alle retninger.

Men bare jeg får litt fri og litt hvile og enda mere søvn,så skal jeg vel være tilbake.

Kjenner at kroppen ikke er 17år lengre og at jeg ikke er så sterk som jeg har vært.Denne runden er knalltøff ja.Men håper han er bedre i mårra.Om ikke krever jeg legesjekk igjen.Prøvene var fine på Fredag.Men å ha det så lenge uten å få i seg væske som er å snakke om kan umulig være bra for en liten kropp som er dønn sliten av sykdom.

Å gubben....hah...Jeg er ei gift alenemor.

Skrevet

Godt å høre at det har snudd litt!!! Det er utroooolig slitsomt når man skal inneha alle funksjoner i forhold til hus og unger. Slitsomt nok når det IKKE er sykdom i tillegg! Jeg ser at jeg er utrolig heldig som får hjelp og støtte av mannen!!!

Dessverre så er det vel slik at gubbene må ha dette medfødt - omsorg, omtanke og hjelpsomhet. Umulig å lære gamle hunder å sitte sies det jo....;=D

Skrevet

Ja,i dag har det vært nesten en drømmedag.Han er mye bedre.Å har tilogmed spist litt =)))

Å gubben.....Han tror jeg ble født med skilt i hånda hvor det sto."Vil ikke hjelpe til"

Skrevet

Å nå ble jeg glad:)) Håper dere får en fin frisk tid nå:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...