Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 hvordan ska j få jenta på 4 mnd til å ta smokken ?? hun sutter på alt, men når den nærmer seg, dyttes den ut med tunga!! hun e ei uroli jente og jeg ser at når hu sutter på ting,blir hu roligere. derfor
To trollunger + en spire Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Først må du finne en smokk som ser ut til å passe henne. Mi lille tar f.eks. ikke store smokker. Bruker enda sine nyfødt smokker i en alder av 11 mnd. Hun har tatt smokk fra dag 1. Førstemann tok ikke smokk før han var 4 mnd. Han ville bare ha de største og ikke de små (eks. nuk sine). Vi la en fille over smokken og haken når han var trøtt og plutselig en dag forstod han poenget. Ikke alle som tar smokk da.
Beiden Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Som å høre meg selv når mi var baby,ho ville ikke ta sutten i det hele tatt,jeg var helt desperat,jeg kjøpte alle diverse sutter jeg kom over,for å prøve,og plutselig fant jeg den rette;) De som er runde,ikke flate,med ei kule uti tuppen liksom....samme ville sønnen min ha når han var baby(8år nå) merkelig. Når ho endelig tok sutten måtte jeg liksom dytte den litt oppi ganen på ho,for å skikkelig få stimulert sugerefleksen,og der hang den etterpå og desverre henger den der enda og nå er ho 3,5 år og GRUER meg for avvenning,gått altfor lang tid nå,men det er SÅ vanskelig når ho er SÅ glad i "tuttene" sine;) Men vi er blitt enige om at til sommeren skal ho gje de til kaptein sabeltann i dyreparken;) Så vet ikke jeg om du bare burde pine deg gjennom den harde tiden nå uten sutt,for det er ett helsika og skal venne de av med det igjen,selv om det er ei lett løsning nå,jeg vett ivertfall at jeg angrer som en hund i dag Sønnen min sluttet av seg selv han når han vår åtte mnd,kunne jo ikke blitt bedre ;
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Snuppa tok hverken flaske eller smokk. Men fra dagen hun fikk 3mnd vaksinen tok hun pluteselig alt=) Bi brukte NUK sine latex smokker og flasker ibegynnelsen. Så tok hun fort alt=) Hvordan går det med deg?
Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2009 j har så og si alle smokker som eeer å oppdrive!! nyfødt opp til 4mnd+ !!! hu får den inn, og ut iigjen m tunga,rynker på nesa og ler.... blir gal.. j putter den i muunn,legger no foran) som hu elsker, og ut fyker den... men beiden, en med kule på tuppen? kjøpte noen nyli som har en "bulk",for så at selve smokken begynner etter den.. gud så dårli på å forklare.... jeg prøver å dytte den litt opp,men da er det som at det aldri har aldri eksistert no sugerefleks... hihi
Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2009 hei vennen.... hu er jo mester i flaske(så klart) ,men smokker er neei!! gudene vet hvor mange smokker j har her!! hadde hu tatt smokk, som hu gjør etter flaska..wow... hihi joda d rusler og går... har mini fått navn? kle,
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Hvilke flasker er det du bruker da? Så bra!=D har nok kanskje fått seg et navn ja... Kom på msn;-)
Beiden Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 He he ikke lett å forklare dett nei hehe,hele sutten er liksom rund kan du si,ikke flat som mam,nuk osv tynn rund helt nederst og på tuppen er det som en rund "kule" på en måte;) Det jeg tror er at når de kjenner denne kula oppi ganen så suger de til Ivertfall de med dårlig sugerefleks haha,og det må jo mine hatt siden begge kun ville ha disse;) Men de er vanskelige å få tak i disse,ei plage,når sønnen min begynte med disse,gjekk de utav produksjon,så jeg måtte hamstre inn de siste,heldigvis for at han sluttet selv ganske fort:) Har veldig vanskeligheter den dag i dag og finne slike til jenta mi,fant ut de hadde slike i informasjonen på danskeferja,så jeg hamstret like godt alle de hadde der hahaha;) De forstod ingenting,men hav gjør man ikke for husfreden???? Skulle hatt nr ditt så skulle jeg sendt bilde til deg av de!?
Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2009 bruker dr brown men hu tar alle mulige flasker da... kjøpte chicco sine smokker idag ( eneste merket jeg ikke har) hmm.. de traff iallfall ik nesa hennes, men neeeei ikke faen om hu gidder å ta de heller..... grrrr det klikker as
localati&lillegutt Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 Har du prøvd nuk sine? Er det som er mest like suginga dems.. Men hun må lære seg å suge ordentlig på de... Så hvis hun ligger på fanget ditt, og du holder forsiktig på den... Ikke holder den fast, altså.. Men bare sånn at den ikke detter ut... Det måtte vi gjøre, og det hjalp..
Medhufushi Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 Hehe... I dag 6.5 mnd gammel tok hun smokken for første gang her... Prøvde helt tilfeldig... (Gikk ikke for to dager siden...) Så nå har ho hatt den i munnen siden kl halv 3... Jeg har også kjøpt alle forskjellige typer og prøvde hardt de første 4 mnd... Men så gav jeg litt opp... Men nå prøvde jeg igjen og der satt den...Det er forresten en NUK smokk...
Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. februar 2009 har nuk smokken også.... :s.. men kjøpte chicco idag, de som så og si er like nuk sine. samme type bøy og form på selve smokken også.. ja j bare holder den forsikti i munn så hu ik får spyttet den ut... hun holdt den inne i 30 sek da.. mn hu sutta ik, den bare... var der... hihi... mn hu liker iallfall at de er litt "store"..og ik mini, for da skjønner hu ikke noooe
Mrs. Bouquet Skrevet 14. februar 2009 #13 Skrevet 14. februar 2009 Denne butikken har runde på tuppen http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArticleID=75 hsr bestilt derfra flere ganger, tar bare noen dager før de ligger i postkassen med navnet til barnet på.
Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2009 ok takk er bare redd de ska "støte" borti nesa hennes, av en eller annen merkeli grunn treffer alle borti nesa hennes (var llitt sjhev ved fødsel), unntatt de chicco j kjøpte idag. eneste som ikke har truffet nesa...
Mrs. Bouquet Skrevet 14. februar 2009 #15 Skrevet 14. februar 2009 Da er kanskje ikke de med rund dings på utsiden så gode, tar litt plass i ansiktet
Miss Dynamite Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 14. februar 2009 nemli d j frykter også.. til og med de fra mam og avent osv,med sin "uskyldige"bøy,treffer :S dakar.... mn j håper så iiinderlig hun skjønner sutteopplegget snart. har runde,bøyde,flate, runde på topp og flat under......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå