Gå til innhold

Er det så rart at vi er venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt umulig at jeg og bf kan være venner, finne på noe sammen alle tre, feks en middag av og til, tur til parken, osv. Når det kommer nye kjærester i bildet så er det jo mye de sikkert ikke finner seg i. Men vi har et barn sammen, er det så rart hvis vi har lyst å prøve å få til dette? Har kommet innom temaet med feks familie og de synes det er veldig rart at vi skal ha så god kontakt og skjønner det ikke. Jeg og bf er enige om dette, men alle andre synes det er unormalt og sier det ikke kommer til å skje når vi får nye kjærester. Det er ikke snakk om hele tiden, men si 2-3 ganger i mnd? Er det ikke bare bra at vi er venner og ikke bare henter og leverer? Eller er jeg helt urealistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og bf er kjempegode venner. Vi snakker flere dager i uken, og det er ofte alle tre finner på ting.

Min kjæreste og bf er også gode venner, og har ingen problemer med at jeg er kjæreste med en og god venn med den andre. De kjente ikke hverandre før jeg ble sammen med den nye kjæresten min, og pga av aldersforskjellen så er det ikke slik at de henger sammen ofte uten meg, men de snakker når de møtes og ser fotballkamper sammen.

Ingen her synes det er rart, kjærsten vet at det er det beste for lillemor at jeg og bf er venner, og bf vet at jeg har kommet videre.

Håper bare han også finner en kjæreste som tåler at han er god venn med ei jente, og ikke har problemer med at vi er i den situasjonen som vi er i.

Skrevet

vi har det sånn her og. vi kommer inn til hverandre, rar en kopp kaffe sammen, ser litt på tv, hadde samlet bursdag for minstemann osv.

vi har begge nye kjærester og de var også med....

føler at vi innimellom KAn fungere litt som en storfamile, men bare sånne unntaksvise ting da.

min ex svigerfamile er utrolig sjokkert over dette.

de hadde to skillsmisser før vår med sine to andre barn og de var det full krangel og tottalet kaos etterpå, og er det fortsatt.

den ene endte i retten, enda det ikke var barn inne i bildet, og den andre har kuttet all kontakt med både familie og exmann....

når jeg og min ex faktisk kunne snakke sammen, vitse med hverandre og hjelpe hverandre bare uker etter bruddet, så trodde de ikke sine egne øyne.

Skrevet

Kjempefint at dere fikser det sånn! Det gjør vi også, selv med nye partnere går det veldig greit. Men husk at barnet ikke trenger å få urealistiske forhåpninger om at dere skal bli sammen igjen! Vær obs på det, for mye av det gode osv...

Men kjempebra at dere greier å bvevare vennskapet, det vil dere tjene på i det lange løp!

Skrevet

La det ut på skravle også og fikk bare positive svar der også. Så det er godt å høre! :) Tror mange synes det er rart siden jeg og bf aldri har vært ordentlig sammen. Håper bare det ordner seg. Vi kommer ikke til å overdrive det heller ifht nye kjærester, men håper vi kan ha god kontakt, feire bursdager sammen og ta en kaffe av og til når det er henting og levering. :)

Skrevet

Vi har det sånn. I sommer var jeg med bf sine foreldre på hytta deres en uke sammen med mini. Jeg har truffet hans nye kjæreste og han har truffet min. Min nye kjæreste har vært med bort dit iforb.med henting/levering og vi blir med inn på kaffe til bfs foreldre eller bf og eller foreldrene kommer inn på kaffe/middag her.. Er så flott å ha det sånn så:)

Skrevet

Hei, og så flott at dere klarer å ha det slik!

Vi fikk også et barn uten å egentlig ha vært sammen, og det var på ingen måter problemer med å være venner. Vi reiste på turer sammen, feiret nyttår, påske o.l. sammen. Arrangerte barnedåp gjorde vi også. Samværet bestod av at far kom på besøk hjemme hos meg så ofte han kunne, og fast annenhver helg. Da var det han som lagde kveldsmat, badet og stellet babyen, samt tok nattevåket.

For oss fungerte dette for det meste utmerket, og jeg opplevde aldri at noen reagerte negativt på dette.

Da guttungen ble ett år fant vi ut av vi ikke ønsket å leve uten hverandre lengre, og ble sammen "igjen". Nå er pjokken straks tre år, og vi har det fortsatt kjempebra sammen:)

Jeg håper at vi kunne ha klart å samarbeide like godt hvis det noen gang skal bli slutt mellom oss, men det skal det selvfølgelig ikke bli:)

Skrevet

vi er også gode venner.. han ringer ofte for å høre hva snuppa driver med.. er her flere ganger i uka.. han har ikke samvær hos seg da han tidligere bodde med sin mor som er alkoholiker.. flytte for seg selv, men har solgt leiligheten og må flytte hjem igjen...

syntes det er helt ok at han er her og leker med datteren vår.. krangle gidder jeg ikke, dette er faktisk et forhold som jeg aldri blir kvitt.. uansett så lei man kan være av en eks så har vi et barn sammen, det gjør at vi må kunne omgås resten av livet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...