Gå til innhold

hvordan rengjør dere egentlig sutter o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vasket de med zalo å kokt de i 5 min, men er det nok? har liksom gnidd de inn i zalo med rene hender.. (ikke antibakteriell. for jeg har hørt at det skader silikonen)

hvor ofte gjør dere det? koker dere de hver dag? jeg lar det gå en dag til halvanne dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du tåtesmokker? De legger jeg i oppvaskmaskinen en gang i blandt (når han var bitteliten kokte jeg dem). Suttene til flaskene gjør jeg det samme med (1år)

Skrevet

Jeg kokte dem ofte når han var helt liten, så da var det en nykokt smokk hver gang den fallt ned på gulvet el. Etterhvert godtok vi mer og mer og nå skylles de når det trengs og kokes en veldig sjelden gang, som feks nå når vi har omgangssyke. Har aldri vasket dem med zalo.

(zalo antibakeriell er egnetlig bare tull, den fjerner visst ikke flere bakterier enn vanlig zalo og det er heller ikke lurt hvis den hadde fjernet alle bakteriene)

Skrevet

Jeg har to boller på benken. En til rene smokker og en til de som skal vaskes.

Når barna var babyer la jeg smokk til vask hver gang den datt på gulvet ol, minimum en gang om dagen.

Når de blir større, er jeg ikke så nøye på det, og legger vel smokken til vask en gang om dagen. Bryr meg ikke så mye om den detter på gulvet nå (hun er 2 år). Har hun brukt flere smokker, vasker jeg alle. Samler opp om kvelden.

Når bollen med møkkete smokker begynner å bli full, skylder jeg de godt i varmt vann. Bruker ikke såpe, men gnir på de under rennende varmt vann. Så hiver jeg de til koking og koker i 5 min. Klemmer ut vannet fra selve smokken og legger til tørk på papir. Sjekker all gummi med å dra i den før jeg legger de oppi bollen som inneholder rene smokker.

Hun har smokk til soving i bhg. Det ligger fast en 2-3 smokker der. De tar jeg hjem hver fredag for koking over helgen.

Skrevet

Oppvaskmaskina var tipset jeg fikk da vi lå på barneavd. Dette er silikonsmokker :) Både smokker og de til flaskene..

Skrevet

alt som hører til flaskene hiver jeg i oppvaskmaskina.

Smokkene koker jeg ca 1 gang i uken.

Men guttungen er 2,5 år så det er jo ikke noe baby. Før kokte jeg smokkene oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...