Jannix Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Når er det "vanlig" å dra til jordmor første gang? Er i uke 16 nå, burde kanskje dra en tur...?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 vanlig å vanlig.. jeg velger å gå til lege i begynnelsen, så lenge jeg får svar på det jeg lurer på, og alt er bra Men man skal kontakte jordmor så de registrerer det at du er gravid.. Det sa legen til meg. Jeg tar kontrollene hos lege, men drar til jordmor da jeg lurer på noe. (de har jo mye mer erfaring innen svangerskap) Jeg kommer nok til å gå til jordmor senere ut i grsviditeten.. er 14+6. Lykke til Jannix
AdrenaLine Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Jeg tok første svangerskapskontrollen hos legen og den andre blir også hos ham. Tredje har jeg bestilt hos jordmor og etter det blir det annenhver Jordmora foreslo at jeg kom innom for en prat tidlig i andre trimester for å prate om løst og fast, men jeg avlyste siden jeg ikke har noen konkrete spørsmål på dette tidspunktet.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Kommer vel helt an på om du skal bruke lege også? Det vanlige er vel å bytte. Da går man til lege rundt uke 12, UL rundt uke 16-20, så ville jeg gått til JM i uke 20, lege i uke 24, JM i uke 28, lege i uke 32 osv.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Gikk til lege i uke 10, jm uke 17- og nå går jeg en gang i mnd hos jm, og til lege når jeg trenger nye sykmeldinger eller noe annet medisinsk. Jm snakker jo om helt andre ting enn legen, om amming, bekkenøvelser, fødsel, barseltid og div andre ting- legen tar bare det medisinske.
Julie09 Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Jeg var hos legen i uke 5, bare for "å si fra" at jeg er gravid. Så var jeg først gang hos JM i uke 9, og går der til samtaler og kontroll hver 4 uke. Er på sykehuset Buskerud, Drammen.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 hm.. skulle gjerne vært hos jordmor, men her får ikke andregangs før i uke 32.. Synes mye er for seint da, og det er begrenset hvor mye tid en lege har til å ta spesielle ting en jordmor er "ekspert" på...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 var hos jordmor i uke 16, litt stas for da fikk vi høre hjertelyd også! Fikk også pratet om ting som legen gjerne ikke er super ekspert på også. Skal neste gang i uke 24 også.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Så rart, jeg får komme så ofte jeg vil jeg..
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Jeg velger å kun dra til JM - var på første JM time rundt uke 12.. Skal vel ha en kontroll hver mnd/halvannen mnd.. Men fikk beskjed at det bare er å bestille time eller komme innom hvis det var noe jeg lurte på eller ville prate om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå