Gå til innhold

Kynnere?

Juni 2009 * April 2012

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, i uke 23 nå og har vært plaget med litt kynnere i et par uker. Ble sykmeldt og fikk beskjed om å ta det helt med ro, og da ble det også bedre. Nå har jeg prøvd meg litt fram igjen og det har gått helt greit, men idag ble det bare skikkelig ubehaglig. Ble ekkelt å gå og det ganske hyppig og jeg fikk vondt i ryggen og måtte gå helt sakte. Roet seg da jeg kom hjem å satte meg i soffaen og fikk slappet av litt, kjenner at jeg nå er helt utslitt og skal straks til å hoppe i seng.

Men for dere som har litt mer erfaring på dette enn meg, er det bare for meg å ta det med ro slik jeg fikk beskjed om sist eller? For så ille som dette har det ikke vært.. Og jeg blir jo litt småbekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er i tvil, ville jeg ha tatt kontakt med legen, JM eller føden. :)

Skrevet

Jeg er i uke 20 nå. Fra uke 16-18 hadde jeg så hyppige og kraftige kynnere at legen sykmeldte meg tvert. Fikk beskjed om å innta sofaen og slappe av. Det gikk bedre etter to uker hjemme og begynte i full jobb igjen. Nå vet jeg at de kommer dersom jeg stresser. Jeg har helt sluttet å gå lange turer, går bare korte der jeg har hjemmet, jobben eller annen sitteplass innen rimelig nærhet. Hjemme er tempoet roligere og på jobben har jeg også roet ned.

Etter alle slike justeringer går det mye bedre. Det sies at dersom de er kommet tidlig og hyppig, så er det bare å gire ned noen hakk. Kroppen forteller deg noe...

Skrevet

Merker at jeg har mest kynnere i slutten av arbeidsdagen, sikkert fordi jeg er utslitt da. er 21 uker og jobber 100%. Det er skikkelig ubehagelig og jeg føler meg uvel. Går over når jeg sitter litt....får litt blodsmak i munnen. Hva kan jeg gjøre for å ikke få dette? Er ikke lett å ta det med ro når man jobber fullt... Vil ikke "klage" på jobb. Regner ikke med at det er farlig på noen måte...?

Skrevet

Det er ikke direkte farlig, men kroppen gir et signal om at tempoet er for høyt og jeg har fått vite at man skal ta kynnere på alvor. Min mor holdte på å fikk meg 4- 5 mnd for tidlig pga kynnere, så prøv å slapp av så mye du kan, ta en ekstra pause her å der, og selv om det er stress på jobb så skal ikke du stresse. Lettere sagt enn gjort, men jeg vet hva jeg prater om ettersom jeg jobber på en plass med bare stress og høyt arbeidstempo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...