Gå til innhold

så var det dette med kjønn da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har det gått opp for meg at vi kommer til å få et problem når det nærmer seg ultralyden i uke 18:( Jeg vil ikke vite barnets kjønn før barnet blir født. Men min samboer vil veldig gjerne vite det. Av praktiske årsaker sier han.

Jeg ser ikke hva som er så praktisk med det. Alle de store tingene blir jo kjøpt nøytrale uansett, sllik at vi kan bruke vogn etc. flere ganger. Det haster hverken med å kjøpe kjoler eller blå klær.

Kjenner at jeg blir skikkelig lei meg ved tanken på at dette faktisk er et punkt vi nok ikke vil bli enig om... Jeg bestemte meg allerede for ti år siden om at når jeg kom så langt at jeg ble gravid, så ville jeg ikke vite kjønnet... jeg vil ha spennignen og overraskelsen helt til slutt:) Og vi har ingen barn fra før, så jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor det skal være så viktig å vite dette. Sukk. Tror faktisk jeg kommer til å grue meg til ultralyden på bakgrunn av at vi her ikke blir enig:(

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 9
Skrevet

Ingen enkel sak dette,og det beste er jo at dere blir enige.

Det fines ingen fasit svar her,men kun dere to imellom som kan bli enige,og folk kan kun utrykke sin egen mening om hvordfor de vil vite kjønnet.

Jeg vil vite det,kunne ikke tenkt meg til å ikke vite det.

Jeg føler at jeg blir mere knyttet til den lille inni magen med å kalle hun/han for jenta mi eller gutten min.

Føler å at ting blir så mye lettere med navn og mer more å kjøpe inn klær.

Jeg syns at spenningen er der fult og helt uansett,spenningen med å møte barnet,se hvordan h*n ser ut,om alt er bra med barnet osv.

Lykke til med avgjørelsen.

Skrevet

Venninnen min ville vite det, men ikke mannen. Så da gikk mannen på gangen på slutten av ultralyden mens hun fikk vite kjønnet. Hun klarte å holde seg uten å avsløre det gjennom begge svangerskapene (har gjort det samme på 2 stk.) :)

Men spørs om menn er like flinke til noe sånn da, de har jo lett for å forsnakke seg og si mye dumt innimellom :S

Skrevet

For en vanskelig situasjon dere er i. Høres trist ut. Tror det kan være fint at dere kan prate og finne ut av dette nå, slik at du kan kose deg med graviditeten. Før dere har en lang og god prat, forsøk å se saken fra flere sider, og gå i deg selv.

Hvorfor er det så viktig for deg å ikke få vite kjønnet? Er det kun spenning og overraskelsen og at det er noe du har tenkt som er grunnen, eller er det noe mere? Samme gjelder selvsagt han. Hvorfor er det så viktig for han å få vite kjønn på forhånd? Det er desverre vanskelig å møtes på halvveien her... Dessuten er det ikke sikkert at dere får se kjønn på ultralyd dersom babyen ligger slik at det er vanskelig å se. Og i motsatt fall er det mulig at det er vanskelig å ikke se kjønnet:) I tillegg er kjønn fra UL aldri 100% sikkert.

Uansett tror jeg at dere bør ha en prat om hvorfor en slik "bagatell" er så viktig for dere begge før saken går ut av proposjoner..

Masse lykke til, og forsøk å nyte graviditeten!

Skrevet

hm... ja den skikkelige samtalen vedr. dette har vi jo ikke egentlig hatt.. men den må jo komme. Han har sagt han ønsker å vite det av praktiske grunner. Jeg ser ikke hvordan det kan være så praktisk å vite dette. Kjenner til litt for mange eksempler på at de tar feil med kjønn, selv med 3D ultralyd (dette gjelder venner og bekjente). Har lurt på om han vil gå med på et kompromi om at vi ikke vet det denne gangen, men at vi heller kan vite det med neste barn, selv om jeg helst ikke vil vite det med noen av barna vi skal ha. For meg skal en del av kosen med svangerskapet være å gå å lure på om det er en liten gutt eller jente inni der. For meg er kjønn helt uvesentlig, jeg ønsker meg bare barn. For meg er det tidsnok å vite om barnet er gutt eller jente når det har komt til verden.

Skrevet

Mamma ville heller ikke vite kjönnet da ho var gravid med meg om mine to yngre sösken. Da lillebror laa i mammas mage fikk jeg og lillesöster vaere med paa UL, og jeg husker da at det var ingen tvil om at det var en gutt som laa inni der.

Mamma har sagt i etterkant at ho fikk et bedre "forhold" til magen enn det ho gjorde med meg og söstra mi - vi var bare babyen, mens naar ho var gravid med lillebror saa gikk det i "mammas navn" og "lillebrors navn" naar de kom evt. til sv.skap timer hos helsesöstra.

Saa jeg har bestemt meg for den dagen jeg blir gravid, skal jeg vite kjönnet.

Önsker deg masse lykke til og haaper dere finner ut av det!

Skrevet

Hei! Har høyrd om fleire par der den eine fekk vite det og den andre ikkje. Gjekk faktisk fint det;)

Eg var veldig klar på at eg ikkje ville vite det med fyrste mann, mens mannen min syns det var greitt å vite det. Det endte faktisk med at eg ikkje klarte å holde meg på ultralyden, så den overraskelsen gjekk me glipp av, men det gjorde ingen verdens ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...