Gå til innhold

svimmel,og rar... farlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært litt sånn svimme og uvel noen dager,,, er i uke 37 snart, er dette noe vanlig eller noe jeg bør sjekke?? redd for og svime av eller noe :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også følt meg litt sånn nå i det siste. Du og jeg er ca llike langt på vei. Det kan være så enkelt som at du kanskje trenger litt jern. Hos meg er det i sammenheng med mat. At selv om jeg har spist akkurat, så kanskje babyen flytter litt på seg, sånn at det er plass til litt mer i magen. Og da må jeg spise, hvis ikke blir jeg svimmel og uvel. Litt slitsomt, for det føles som i førsten av svangerskapet, at jeg må spise konstant. Men det hjelper her hvertfall! Bare litt eple eller noe sånt, kan være nok. Kroppen er litt rar mens man er gravid;)

Skrevet

Høres ut som at det kan være greit og sjekke om du trenger jern. Hemofer hjalp for meg. 2 om dagen i en uke, så deretter bare en om dagen.

Lenge til neste lege/jordmor kontroll? Ellers er det som regel bare og stikke innom og få seg et stikk i fingern.

Skrevet

ja jeg tok et stikk i fingern for et par uker siden,, da sa jm at det hadde synki litt,men at det var normalt i forhold til at det var så langt uti sv,skapet osv....da jeg sa jeg var mye trøtt sa ho at det og var normalt... og at jeg ikke skulle begynne på jern før amming pga noe med hard mage osv....men det er jo ikke gøy og være sånn uvel da...blir det ofte vist jeg skal konsentrere meg om noe fks på pcn...

Skrevet

Legen mente jeg skulle begynne med jern et par uke før jeg begynte. Dette var pga magen.Var livredd forog blir hardere i magen. Hemofer har gått veldig bra for meg. De fungerte med en gang.

Lykke til ihvertfall.

Skrevet

Vi er ca like langt, jeg har vært sånn i noen uker jeg. Spurte legen om det, og da sa han at det er antagelig baby som ligger og presser på vener og sånn, så blodtilførselen kan bli litt dårlig. For meg hjelper det å legge meg ned litt på siden, og få i meg nok å drikke. :)

Har også litt lite jern, men det har blitt mye bedre etter at jeg begynte med hemofer :)

Lykke til!! Snart i mål nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...