Gjest Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 mikro er 6 uker gammel. hun har tidligere reagert på ALT. har holdt meg unna søtsaker, melkeprodukter, alt som gir luft i magen osv osv osv.. lista er som et vondt år. barnefaren er redd hun skal få sånne skrikenetter igjen visst jeg spiser noe hun reagerer på. men hvor lenge må jeg liksom vente? han kunne jo prøvd å gå uten noe form for snop. å sjokolade.. guuuud hvor lyst jeg har på sjokolade. og is. vingummi.. bare noe anna pålegg enn kokt skinke og leverpostei..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Jeg unngikk det så lenge jeg fullammet. Så 6 mnd måtte jeg greie meg uten snop. Valget mellom noen minutters nytelse og mageknip til jenta mi, var ikke vanskelig.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 helt enig.. koster meg ingenting å kutte det ut.. men jeg savner det jo hehe.. men men.. hva er vel 4,5 mnd til
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Hehe, velkommen i klubben:) Jeg har hatt det sånn i et år snart! Regner med du har prøvd å ta inn ting litt etterhvert som melkeproduketer igjen? det kan godt være at det bare er EN eller TO ting hun reagerer på.?
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 1år? er h*n sånn når h*n er så stor da? så sensitiv? har ikke prøvd meg frem med noe enda nei.. for hun reagerte så veldig tydelig på de forskjellige tingene (testa ut forskjellige ting utover forskjellige dager) spiste noe med smelta ost i går. virker ikke som om hun reagerte på det da.. men det var så bittebittelite.. men sjokolade blir hun helt ram av.. spiste to sånne ballerinakjeks.. stakkars jenta lå å vrei seg hele morraen (spiste på kvelden før)
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Eg prøvde igjen då ho var rundt 3mnd, då gjekk det meste. Men sjokolade og smågodt og brus måtte vente til ho var 6mnd.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 egentlig like greit da.. en har ikke godt av det.. blir jo så motivert til å holde seg i form ellers også da (til en viss grad hehe)
Gjest Tale30 Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Åh, gjett om jeg kjenner meg igjen!! Jenta mi er 7 uker, og jeg kan ikke spise noe.. det er som en tikkende bombe! Jeg har kuttet søtsaker, kullsyre, melkeprodukter osv. Har ikke sjans til å finne på nye ting til middag. Jeg som liksom gledet meg til å spise vanlig igjen etter svangerskapet.. Det er i alle fall verd hver kjedelige ting jeg spiser at hun føler seg bedre i magen, men fryktelig kjedelig er det!!
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 tikkende bombe ja hhehehe.. der sa du det.. hva spiser du da? her går det i leverpostei (den gule boksen), kokt skinke, havregrynsgrøt (kokt på vann), kylling, tunfisk, fullkornspasta, ris, pærer, knekkebrød og litt blåbærjuice.. sover småtten din mye? hun her kan være våken heeeleee dagen hun. skal liksom ha med seg ALT.. liksom at de små sover så mye hehehehe..
Gjest Tale30 Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Jeg spiser rene ting, det vil si rent kjøtt, poteter osv. Ikke saus, gratenger, gryter, krydret mat, løk og rotfrukter, og ikke snop. Jeg spiste lakris i går og fikk helt panikk når det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort. Men det gikk faktisk bra. Den eneste som fikk vondt i magen var meg Hun sover veldig variert. Noen dager sover hun greit, andre dager (de fleste) er hun lys våken stort sett hele tiden. Hun sovner på meg eller samboeren, men hyler så snart vi legger henne ned. Hun har alltid en periode fra ni-tiden på kvelden og til varierende tidspunkt utover natten hvor hun hyler i ett.. I kveld har hun vært helt rolig, så da er jeg bekymret over det også..
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 er det ikke noe med poteter de reagerer på da? mener jeg å huske.. er jo så masse hehe. jeg spiste gulerot igår.. det funka det hun er våken helt fra morraen til kvelden.. sover kansje en time visst vi triller henne. da sover hun så godt om natta.. har dere vippestol? det er en utrolig fantastisk oppfinnelse.. den ligger hun i uten et pip så lenge vi vipper henne da.. har dere vært noe til kiropraktor eller fysio?
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Løk, kålgrønnsaker og krydder er som oftest det verste. Potetar er ikkje så ille, men om barnet er veldig sensitivt så kan det meste vere ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå