to tette og ei badehette:o) Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Jeg er Sykemeldt, og har vært det siden august. Jeg kommer antagelig ikke tilbake til jobben min, så tiden etter endt sykemelding er ganske uklar. Men jeg og min mann har veldig lyst på ett barn til, og da lurer jeg på om jeg har noen rettigheter ang fødselspenger hvis vi blir gravide til sommeren? Er det noen som vet dette?
Herkules Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Så vidt jeg skjønte det så regner du med å være sykemeldt et år ? Altså det året man kan være sykemeldt? I etterkant av en slik langvarig sm så er det vel rehabiliteringspenger som er neste, Mens sykepenger likestilles som inntekt i fb med foreldrepenger gjør ikke rehab. det. Du må snakke med nav om dette for det er veldig individuelt. Tidligere har det været lite å hente om man går på rehabilitering, men nå kan man om man kan opprettholde rehabiliteringsprogrammet muligens ha rett på å fortsette med rehabpenger Du mister kravet til foreldrepenger om du ikke er i arbeid, er sykemeldt eller går på dagpenger 6 av de 10 siste mndene før perm,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå