6Ymamma Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Spørr på vegne av ei venninne. Hun går å venter på å få godkjent rehabiliteringssøknaden sin fra nav, det har nå gåt aaaalt for lang tid!! Hvor lang tid har de lov til å bruke på sånt??
TA 1980 Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Hugser ikke hvor lang tid dei har lov å bruke, men jeeg søkte i midten av august, og måtte inn på møte med dem i begynnelsen av desember. Og får du det innvilget feks skulegang. Og søker på div støtte, kan dei bruke 2 månder på den søknaden. Vet ikke om det var til noe hjelp. Sikkert andre her som vet mer nøyaktig, som kan svare deg bedre.
Gry - 260906 Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har hatt attføringpenger men ble syk så jeg måtte søke rehailiteringspenger. Da fikk jeg beskjed at det tok 3-4 mnd å behandle. Og pga den lange saksehandlinga skulle jeg få utvida attføringspenger inntil søknaden var behandlet.
6Ymamma Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2009 Venninna mi spurte om dette da hun gikk sykemeldt, å mente at hun selv var i god tid på å sende ut søknaden, nå har det gått over 6mnd siden hun sendte inn søknaden. Det eneste hun får til svar når hun ringer gang på gang er at ja nå blir det snart, å så slenger de en dato til henne som da ikke blir overholdt.
Gry - 260906 Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Syns det har tatt lang tid da ja. Sendte ho inn legeerklæring ilag med søknaden slik at behandlingen ikke stopper opp pga at den mangler.?
6Ymamma Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2009 Neida, det har hun spurt om, de har alt de trenger
vildejenta Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Saker om rehabiliteringspenger skal egentlig være behandlet innen 5 mnd, men det er bare NAV's egne service mål, så det tar ofte lengere tid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå