Thea Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Har en på 2,5 og ei på 9 mnd og begynner å bli ganske sliten. Dvs jeg har ikke overskudd eller tiltakslyst. Orker ikke så mye husarbeid - bare det aller nødvendigste. Og helst bare rolige leker m barna. Ble ikke så sliten før minsten var 1/2 år. De sover relativt greit, men tidlig opp om morgenen. Hvordan har du det energimessig?
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Har lite energi selv jeg, enda min eldste er 3 og yngste er 5 mnd. Mye våking om nettene og har i hvert fall lenge vært veldig dårlig søvn på dagen. Husarbeid, hva er det??? Får bare tatt det aller verste når de er lagt.. Men men. Bedrer seg vel etter hvert:)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Samme her. Har ei på 2 år og 8 mnd, og ei på 9 mnd. Sliten ja... Energi er vel et fremmedord... Husarbeid, hva er det? Nei da, får jo gjort litt, men det er ikke så mye. Blir sliten, for jeg må benytte tida når de sover til å få gjort noe hjemme. Får aldri satt meg ned og slappa av føler jeg... Og nettene får man jo heller ikke slappet av, for da er det opp 100 ganger for å finne smokken, trøste p.g.a. mareritt osv... Men, jeg klager ikke. Er sånn det er å få de så tet, og det har vi valgt selv. Prøver å ikke tenke så mye på det i hverdagen. Prøver heller å tenke at det vil bli bedre om en stund, bare de blir litt større.
mamma til søte små Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Ja eg må vel innrømme at eg er det! Men det er mest pga førstemann er så "umulig", hyler å skriker for ingenting og søve nesten ikkje. Men lille tulla er kjempe snill, aldri noke problem med ho. Men vi har legetime til han, så håpa dei kan finne ut om det er noke som plaga han. Og han skal i barnehage til høsten, så håpa det blr bedre da ivertfall:) Ellers blir det ikkje gjort meir husareid enn nødvendig her, men skal få en orden på det og, hehe Er forensten 18 mnd mellom dei, minste er 13mnd:)
Raych Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Nei, kan ikke si det. Har egentlig ikke vært det etter at vi fikk barn. Energien er på topp. Vi har begge prioritert oss selv også oppi dette med barn. Trening etc. Tror det har hjulpet mye på energinivået, men i tillegg har vi veldig rolige barn som har sovet veldig godt fra omtrent første dag:)
SaDa Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Her er det 13 mnr mellom barna. De er nå 3 år 10 mndr og 2 år 9 mndr. Jeg føler meg konstant sliten. Sitter i sofaen utslitt etter de er i seng på kvelden, Her starter jo dagen 6.30 for tiden da. Den første tiden da minstemann var liten gikk strålede, så har det blitt bare værre og værre.. Trassalderen har vi merket god og i dobel dose:s Ikke bare bare med to tette..
mammamammamammamor Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 er sliten ja, men eg venter nr fire
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Er ganske sliten til tider ja med full jobb og to aktive gutter på 3 og seks år.Enkelte dager orker jeg ikke noe etter jobb og har liten tålmodighet til barna..
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Nei jeg er egentlig ikke så sliten nå. Mannen har "våknet" litt og er mye mer hjemme, jeg har endelig fått ordentlig gode rutiner på minsta og ting er blitt ganske så trivelig egentlig. Men jeg jukser, jeg har vaskehjelp, som også rydder:)
LegallyBlond Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Ja jeg er sliten. HAr ikke noe overskudd, det har jeg ikke hatt siden jeg ble gravid med minsten. Har 2 års aldersforskjell mellom mine. Begge barna våknet mye om natten, minsten våkner fremdeles mye.Jeg har også veldig lett for å stresse meg opp, og det gjør jo ikke saken bedre... Synest egentlig at ting begynte å bli bedre da lillebror passerte 1 år, jeg sluttet å amme og vi sov litt mer på natten. Men så startet jeg opp med fulltidsstudier + helgejobb og så ble jeg enda mer sliten =P Ikke får jeg trent heller, så er kommet inn i en dårlig sirkel. Målet mitt nå er å komme seg i seng litt tidligere på hverdagene og forsøke å få til å trene litt igjen. Mosjon/trening og mer søvn satser jeg på vil gi meg litt mer energi =)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Nei, egentlig ikke. Har aldri vært spesielt sliten, selv om jeg i perioder har vært alene med dem i 2 uker sammenhengende (mannen jobbet borte). De er nå 1år10 mnd og 5 år. Men utrolig snille jenter, ikke mye pes med dem.
Ksenia & Anjem Skrevet 14. februar 2009 #13 Skrevet 14. februar 2009 Ja er veldig sliten....Har en på 4år og en på 1år...
Maribella Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Ja, jeg merker godt at jeg er sliten. Full jobb og bringing henting i barnehage, hvem å lage middag å da er d allerede barne-tv. Etter det skal jo barna i seng, har aldri tid i ukene nesten og sambo er veldig mye borte:( Men det går bra enda, vurderer å kutte litt ned på stillingen min å ha mer tid hjemme. Når barna er i seng er det husarbeid...Men har da litt tid til dib å da;) Nei, jeg vil ikke ha flere barn rett og slett. Denne småbarnsperioden gidder jeg ikke flere ganger. Nå hørtes jeg forferdelig ut:)!
PAVEEL Skrevet 14. februar 2009 #15 Skrevet 14. februar 2009 ja, jeg er sliten. er alene med tre. snart 5 år, 2,5 år og 3,5 mnd. gleder meg til snuppa blir året! er ikke så veldig glad i denne spebarnsperioden jeg (høres fæl ut nå, i know) husarbeid?? blir bare det grøfste føler jeg hele tiden, rekker aldri å bli ferdig med klesvask, vask av hus.... håper det blir bedre og at energien blir sterkere til våren! men, må si jeg nesten ble glad av å se at det faktisk er flere mammaer her som føler de ikke strekker til:-) takk:-)
SuperGlad Skrevet 14. februar 2009 #16 Skrevet 14. februar 2009 nei faktisk ikke. Er har to små, ei som blir 3 i mai og en på snart 1,5 år. Dagene går i det samme nå som jeg tar opp fag, står opp, leverer, drar på biblioteket, henter i 2 tida, hjem å lager middag, dusjer/leker/rydder osv, kvelds å i seng med barna halv 7. Da er det mer husarbeid som venter :-) Heldigvis så er de til pappan sin annenhver helg, å da får jeg være "meg" istedet for mamma i hele 2 dager :-) Jeg har det veldig fint i livet mitt synes jeg, så det er nok grunnen til alt alt overskudd her ihvertfall :-)
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 14. februar 2009 #17 Skrevet 14. februar 2009 stiller et spørsmål her inne til dere flerbarnsmødre, jeg er gravid med nr to nå og det som bekymrer meg meste rer å ha tid og overskudd til de begge, så bare lurer, rekker dere virkelig å få badet begge ungene deres om kvelde før lalle tid? Bruker laaang tid på bading med prinsessen nå og føler vi må bare være hjemme om ettermiddagen for at vi skal rekke bading. Har jeg bare dårlige rutiner eller? Noen tips?
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #18 Skrevet 14. februar 2009 Nei, jeg er ikke så veldig sliten. Men så er mine (snart) 6 år og 3 år, så jeg har jo vært tobarnsmor en stund. Til tider tappes jeg for energi, når begge skaper seg og mannen jobber borte, men ikke verre at en god natts søvn gir meg påfyll av energi.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #19 Skrevet 14. februar 2009 Sånn midt på treet ... har hatt det tyngre enn nå, og akkurat i dag er jeg skikkelig i form. Har gjort husarbeid og kost med ungene siden sju i morges. Guttene mine er 7 uker og 18 mnd, så det er tidvis veldig hektisk både dag og natt, og særlig siden eldste i det siste har startet dagen kl. 05.30 ;-) Men, jeg er kjempeheldig som har en mann som er super til å bidra hjemme, så da blir ikke byrden på meg så stor, verken med lek eller husarbeid.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #20 Skrevet 14. februar 2009 Ikke nubbkjans engang, men så er det ikke noe vi prioriterer heller (av flere grunner). Eldste dusjer sammen med oss om morgenen 2-3 ganger i uka og minste får et bad av og til. Utover det gjør vaskeklut jobben ;-) Overskudd til lek og andre aktiviteter har vi, men det er kanskje fordi eldste er noen timer i barnehagen hver dag, så da er det "alenetid" på minste.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 14. februar 2009 #21 Skrevet 14. februar 2009 Nei, er ikke veldig sliten. Men har en liten gutt som sover urolig om nettene, så er ganske trøtt innimellom.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #22 Skrevet 14. februar 2009 Er jo mest slitsomt når de er helt små, rent fysisk altså. Jeg var sliten med ett barn, med to barn og med tre barn. Var minst sliten rett før jeg ble gravid med nr 3, når mellomste var 2 år og eldste 4 år, og nå i høst før jeg ble gravid med nr 4 når mini var 16-17 mnd (og de andre to 6 år og 4 år). Nå er jeg veldig drenert for energi, men det skyldesnok mest atjeg er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå