Hb31 Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Da jeg var inne på ultralyd uke 17 fikk vi hvite at jeg hadde morkaken foranliggende,men ikke helt under(placenta anterior). Vart innlagt på sykehuset i uke 26,å da sa legen at morkaken var flytta seg nedover(placenta previa). Er det stor sjangs for at den flytter seg dit den skal frem til evt føsdel? er i uke 28 stax å den er fortsatt nede å babyen ligger på tverra i magen min..?
Ca-ma og Chris:) Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Dytter denne oppover!! Hadde samme problemet, men min har trukket seg tilbake, er dog "bare" i uke 20! Synes å huske at de sa til meg at hvis den ikke var trukket seg opp til ca uke 34 så planla de keisersnitt i uke 36! MEN en ikke helt sikker på im det stemmer så derfor dytter jeg dette innlegget oppover så noen andre som har bedre peiling enn meg kan svare!! Masse lykke til!!!!
Shiny84 Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 hei, hei, bare lurer... plasenta aneriør, betyr det morkaken er foranliggende eller at den ligger under? skjønnte ikke helt det jeg se..
Sonata08 Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har ogs morkake som dekker mormunnen :-( Skal på ny UL om 2 uker. Er 25 uker på vei nå. Vet ikke helt hvordan flytteprognosene er når den har flyttet seg ned etter uke 17, men vil tro at den vi være som for de fleste andre med denne "lidelsen". Lest flere steder på nettet at det er 80% sannsynlig at den flytter seg innen fødsel. Krysser fingrene for deg. Greit å slippe keisersnitt. Har du hatt blødninger ?
Hb31 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2009 ja for har lest at om den ikke flyttet seg til uke 28 så var det veldig liten sjangse for at den kom til og flytte på seg... Å er i uke 28 nå å ligger enda heeelt nede,kjenner at livmoren presser godt ned på morkaken,eller at det er mye mere press nå en forige svangerskap...Men det er vel naturlig siden morkaken ligger å tar plass dær nå... Er enda 4uker til jeg skal på kontroll,da setter de en keisersnitt dato om den ikke har flyttet seg... Fødte normalt i mitt forige svangerskap,men legene satte meg i gang 3uker før termin pga jenta vår stoppet opp å vokse.. Har vært innlagt 1 døgn for noen uker siden pga "slapp" baby å funn av blod i urin,men ble utskrevet.. Har ikke hatt direkte blødninger nei,men veldig menssmerter.. Fikk beskjed fra sykehuset om å komme om jeg fikk blødninger(selvsagt).. Håper at morkaken flytter seg...:/
Maren og snella Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Hei, Morkaken min har også flyttet på seg... Den lå anterior på ordinær ul, men nå er den previa (uke 26). Jeg krysser fingrene for at den kryper tilbake snart, for jeg liker ikke tanken på å ta keisersnitt. Håper den flytter seg for dere også!
Knotten & lille persille Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Hei Inne på visitt fra 3. tri:) Jeg hadde placenta previa, ble fulgt opp med mange ul osv. I uke 28 hadde den ikke rikket seg og jeg begynte å forberede meg mentalt på ks. Fikk beskjed om at det sannsynligvis ble det i uke 36/37. Har gruet meg som en hund i halve sv. skapet pga dette. Forrige uke var jeg til siste kontroll, var da 32+6. Da hadde den jammen begynt å flytte på seg:) Den er fortsatt ikke langt nok oppe, men på god vei. Innen det er tid for fødsel vil det ikke være noe problem, så det kan gå bra selvom morkaken ligger foran i uke 28. Masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå