Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Har akkurat kjøpt et nytt hus, med et helt ok kjøkken.Innredningen er ca 10 år gammel og i eik heltre. Problemet mitt er at jeg godt kunne tenke meg et mer moderne kjøkken, men vet ikke om dette er noe vi egentlig "må" ha. Har jo også mange utgifter i forbindelse m flytting. Skal vi bytte ut et brukbart kjøkken, eller være fornøyd med det som er... Synes det blir så myye tre og det stjeler lys, samtidig mener mannen at det ikke blir vellykket å male frontene. Jeg vet at hvis vi ikke gjør noe med det innen vi flytter inn så kan det ta mange år før det skjer noe Men har vi kanskje blitt litt bortskjemte når vi forventer å kunne bytte ut noe som er helt brukbart, fordi det er litt utdatert? Hva synes dere..?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Det er da ikke noe problem å male heltre eikefronter? Lei en maler da. Evt. Så kan dere få det lakket på et billakkeringssted. Kommer jo litt an på om det er mye profileringer og sånt på det. Men med det rette utstyret kan jeg ikke forstå at det skulle by på problemer. Jeg personlig mener at vi skal ha alt "perfekt" på et veldig tidlig stadium i livet og at det er ganske tåpelig. Som småbarnsfamilier er det da mer enn nok av hull å putte pengene i, som etter min mening er mye mer fornuftig enn et nytt kjøkken, når det man har funker fint. Men det er jo opp til enhver familie å bestemme selv. Mal de, lev med det en stund til og bruk pengene til noe annet fornuftig som hele familien har glede av.
Fint_Lite Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Jeg ville ikke ha malt det selv, da er det bedre å levere det til et sted de kan sprøytemale frontene..Men så lenge skroget til kjøkkenet er bra, kan dere jo bare bytte ut frontene hos kjøkkenfornyeren. Eller kjøpe kjøkken gjennom ikea å gjøre jobben selv, eller HTH har hellre ikke så dyre kjøkken...Men bare det å bytte ut benkeplaten, flisene eller bare sette på andre dørknotter kan være mer enn nok til å skaffe en ny stil å en mere moderne stil hjemme hos meg har vi åpen kjøkken stue løsning med eike parkett, kjøkkenet er i svartor (nesten litt eiekefarge, men mindre spill i treværket) så har vi sort benkeplate og sorte fliser. kjøkkenet har tre vinduer fordelt på to vegger så her kommer det inn mye lys derfor kunne vi gå for det sorte. Jeg syntes ikke det er for mye med kjøkken og gulv i tre, benkeplaten og flisene utgjør ganske mye + lyset som kommer inn fra vinduene og tekstilvalg. Kjøp inn et kjøkkenbord (f.eks MIA som bohus har) Kjøpte selv dette, å det ble knall stilig til kjøkkenet
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Vi har kjøpt hus med kjøkkeninnredning i heltre bjørk, og planlegger egentlig å male alt hvitt, selv. Vi kommer ikke til å bruke penger på å bytte det ut, men jeg tror det skal gå helt fint å male selv:) Nå har jeg ingen erfaring da, jeg er bare optimist:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Sånn var det her da vi kjøpte huset også. Jeg ble aldri fortrolig med det og vi byttet det ut med hvitt ikea-kjøkken. Det ble kjempefint! Ikke angret en dag! Ikke ble det dyrt heller. Kom vel på ca 13 000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå