Hellinor Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Tenker på å ta en videreutdanning som jeg virkelig virkelig har lyst på om 3 år. Barna er da 4 1/2 og nesten 8 år. Utdanningen er over to år, men i løpet av dette er ca 1 år prakis som jeg får i hjembyen. Teorien er i en annen by som innebærer hybelliv 3-4 dager i uka. Jeg har full støtte hjemmefra. Hadde dere klart dette? Kjekt å høre litt synspunkter. Det blir jo et skoleår tilsammen borte da, men det er jo studiedager, fri før eksamen osv.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Barna er store da, og du har lyst til dette, så da vil jeg si slå til! Det er så fint når man har muligheten til å gjøre slike ting
Hellinor Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 Ja, sånn jeg tenker. Andre synspunkter?
vildejenta Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 hvor langt skal du reise bort da? er det liksom bare et par timer unna eller mange timer? jeg tenker sånn at det burde være rimlig reisevei hjem vis det skulle skje noe spesielt da.. vis dere greier det sånn økonomisk og mannen din støtter deg fullt ut så hadde jeg nok gjort det selv:)
De tre gull Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Jeg reiste bort på hybelliv i tre år.. Gikk på skole 2 1/2 time hjemmefra i tre år. Var hjemme i helgene og så hadde jeg en del praksis sånn at jeg kunne bo hjemme deler av tiden. Barna var 3 1/2 og7 år da jeg begynte og manne måtte stelle hjemme. Vi fikk en del hjelp i fra min mor de to første årene, men mannen min stod for det meste. Huset var bombet i tre år og helgene gikk til å rydde og vaske men abselutt verdt det. Det som var vanskelig for meg var å slippe kontrollen på ungene. Miste kontoll på hva de hadde på seg og hvor de befant seg til en hver tid og hva de spiste og hva som skjedde på skolen og i bh. Men det gikk over etter en stund. Jeg så jo at ungene hadde det bra. Ungene fikk et helt annet forhold til sin far og det ser jeg på som veldig positivt. De tre har et utolig godt forhold i dag. So go for it girl!! Ikke la deg stoppe av en mann og ett par barn.. Alt er mulig!! )
Hellinor Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2009 Takk for oppløftende svar. Det er 3-4 timers biltur hjemmefra. Blir jo bare et år tilsammen i løpet av to år jeg må være borte da (skoleår) Mine foreldre er da pensjonister og ønsker å stille opp. Dette går no fint ja :-)
Da HarViTreUnger Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Det kommer til å gå fint, men husk at du må tillate at det er mannen som er sjefen hjemme i denne perioden. Det sto en Jesper Juul artikkel om dette i a-magasinet akkuatt. Sjekk på aftenposten.no. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå