Gå til innhold

Bader dere babyen/barnet hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å leser her:

http://www.etutor.dk/

om hvordan få barn til å sove.

Så kommer denne setningen:

" Mange børn har stor glæde af, at få et bad inden sengetid. Det sender et meget klart signal om, at nu er det sovetid. Det vigtigste er, at gøre det samme hver dag"

Blir ikke det litt mye? Her har vi praktisert annenhver dag. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par ganger i uken. Hun skriker som en stukken gris når hun ser vann, så jeg skyr badinga. Hadde nok badet litt oftere om hun likte det, men ikke hver dag.

Skrevet

ja, så og si. Gutten elsker å bade og sitter gjerne en halvtime i balja si. Bruker stort sett bare olje da. 20 mnder. Gjør han trøtt og god.

Skrevet

Ja, snuppa bader hver kveld før hun legger seg. Dette fordi hun elsker å bade, og det beroliger henne. Hun vet at når hun bades, så er det natta etterpå. Vasker ikke med såpe hver dag da...

Søstra hennes har aldri bada så ofte, men det er fordi hun HATER vann.

Hun er rett og slett redd...

Skrevet

Huden til gutten vår er altfor senetiv til bading hver dag, han bader max 2 ganger i uken.

Har aldri brukt såpe på huden hans, han er 2 år.

Skrevet

Nok en understreking av at vi lever i en overhygienisk verden. Man kan da fint få inn andre faste og fine rutiner;) Rolig kveldsmat men tente lys og en kopp mild kamille-te f.eks;)

Skrevet

Eh... anony 21:55, er du helt fjern?!

Selv om snuppa bader hver dag, så vasker jeg henne ikke hver dag.

Hun bader fordi hun ELSKER det og det beroliger henne.

Herlighet, så vanvittig teit! Du får lese ordentlig før du slenger med leppa!

Ikke alle små blir beoliga på den måten som funker for dine små vettu!

Skrevet

Bader ungen hver dag?? nope. En dag i uken, noen ganger to.

Skrevet

Ja, bader hver kveld i badekaret med masse leker oppi. Han elsker det. Bader ikke fordi han er skitten, men fordi det er en kjempe fin avlslutning på dagen.

Skrevet

huden til guttungen tåler ikke det, veldig tørr... så er toppen to ganger, også kommer det an på årstid osv...

Skrevet

Nei, det er ikke bra for hunden til barnet. Det finnes så mange andre ting man heller kan velge som rutine for å få barnet til å forstå at det er leggetid...

Skrevet

Skulle det vært noe galt med det?

Er ikke koffein i kamille te, hvis det var det du tenkte på.

__

Nei vi bader ikke gutten vår hverdag, er ikke spesielt bra for huden.

Skrevet

Bader en gang i uken. Er redd for uttørkning og eksem.

Skrevet

Selv er jeg eksembarn så her bader ikke babyen mere en en gang i uken. Toppen.

Skrevet

Nei, her er det bading kun to ganger i uken - selv om lillegutt elsker det. Han har en fantastisk nydelig hud og både lege og helsesøster sier at det kan ha en sammenheng med at han ikke blir badet hver dag, da babyer veldig ofte får tørr hud av det.

Det viktigste er vel å lage ritual som roer ned barnet... og da har man mange fine alternativer til akkurat det badet:) Før leggetid spiser vi kveldsmat sammen, så vasker jeg ansiktet, hender, føtter, underliv og stompelomp, tar på pysjen, deretter sitter vi i godstolen og leser en kort liten babybok. Så dimmer jeg ned lyset og danser rolig med han mens jeg nynner "sangen vår"... så er det senga:)

Skrevet

Her bades det 1 - 2 ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...