Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Han går knapt med på å ta fedrekvoten, for han vil heller jobbe. Hadde ikke ventet den reaksjonen... Hvordan stiller deres menn seg i forhold til dette?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 min man skal ha 12 uker i tilsammens, har termin i mai, så han har 6 uker fra "fellesen" i tilegg til fedre kvoten. hadde han ønsket mer hadde han fått mer
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Mannen min skulle gjerne slutts og jobbe og vært hjemme med barn han, heheh:) Han skal ha fedrekvoten i tillegg til 7 uker ferie mot slutten, pluss 3 uker ferie nå i år samtidig som jeg har perm. Er kun praktiske årsaker til at han ikke tar mer enn fedrekvoten i perm.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Min vil heller ikke ha perm:-( Han sier at han ikke vil ha perm i det hele tatt og at hvis han må være hjemme alene m barnet så vil han få tak i en dagmamma!!! Blir helt sjokket jeg, men hva kan jeg gjøre da?? Mister vi hans del av permisjonen da eller? Eller kan jeg få den? Er ikke bare bare å få barn......
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Da mister dere den Det er derfor jeg ikke er noe for tredeling av permisjon. Det er bedre om man kan velge selv. Men selvsagt synd for de mennene som vil ha permisjon, men ikke får lov.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Dere mister den. Er bare i veldig spesielle sitvasjoner at mor får overta farskvoten.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Hva er vel mer spesiellt enn at far ikke vil ha permisjon da? Hva skal isåfall til for å få hans del?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Sykdom. Jeg fikk overta min manns permisjon fordi han akkurat hadde kommet seg ut i jobb etter å ha vært uføretrygdet. Det skal mye til. At han ikke vil, er langt i fra nok.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Hvis far ikke har rett på papp perm så kan den bli overført til mor. For eks at far er student eller ikke har opparbeidet seg rett til papp perm. mannen må vel også ha jobbet minst 50 % stilling for og ha rett på permisjon. Samme hvis mor ikke har jobbet minst 50 %, så mister fra rett til og ta permisjon;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå