Gå til innhold

Råd om reise, USA, mat, vogn, bil stol, flytur, medesin.. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Vi skal reise til Miami i April og snuppa vår blir 9 mnd, første barne, så jeg prøver å forbreder meg her..

Tenkte å kjøpe en reise vogn, men vet ikke hvilket? anbefaller dere noe?

Hun er flaske barn, så jeg lurer på hva jeg bør gjøre på flyturen? og hva med grøtt? kan man ta med slik i flyet?

Vi skal bo på et hotel som har kun kjøleskap, så jeg får ikke kokt flasker, finnes det engang flasker? holder det med å bare vaske flasker? koker jo dem nå, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?!

Hva med bil stol? burde man ta med seg det tro?

Hva annet burde man være forbered på? dere som har reiset med små barn?

Burde jeg ta med mat hjemme i fra?

Tar alle slags tips i mot med en stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så deilig med USA-tur!

Når det gjelder reisevogn så ville jeg nok heller tatt med den du har.

Min erfaring er at det er fint å ha en vogn som småen sover godt i og er kjent med. Ellers ville jeg kjøpt en som ikke tar stor plass sammenslått, men som er god å ligge i.

Når det gjelder flasker så kan man ta med babymat ol i flyet. Jeg hadde med tutekopp med vann og drakk bare litt av den da vi gikk igjennom sikkerhetsjekken.

Vi leide bil med bilstol så slapp vi styret med å ta med og være redd for at den fikk slag under transporten.

Kjøp med deg en vannkoker (og strømadapter) så kan du skylle flaskene i kaldt vann først og så i kokende vann. Det blir sikkert bra:)

Bleier kan være lurt å ta med hjemmefra, spesielt om barnet ditt har sensibel hud. Selvom merket og embalasjen er den samme er det ofte mer parfyme i de enn vi er vant til! Kjekt også med ekstra plass når dere skal hjem;)

Ta med litt biotex for å skylle tøy med gulp/bæsj og slikt som ikke bør ligge til dere kommer hjem.

Tips til flyturen: bæresjal, smokk, nye leker som kan fenge en stund, pekebøker, 2 ekstra skift, dyne/pledd, panodil, nesedråper, termometer, bleier osv, nytt tøy til deg (overdel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...