Gå til innhold

2-åring som bare masermasermaser hele dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2,5 år har en merkelig periode nå. Han vil ikke noenting. Går bare og maser på oss (meg) hele dagen, om hvasomhelst han kommer på i øyeblikket, det kan være snop, barne tv, uansett. Han leker overhodet ikke hjemme, jeg vet jo ikke hva han gjør i barnehagen.

Har prøvd mye, bytte ut leker, kjøpe noen nye, leke på golvet med ham (det gjør vi jo endel, men så snart vi reiser oss så er det på`n igjen), går ut for å leke i snøen, besøke folk, ignorere masingen og la ham være ifred osv osv. Men ingenting nytter, og jeg blir gal! Dette har pågått noen uker nå.

Har deres toåringer vært sånn? Tips? Please, før det rabler for meg her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er ganske lik.. Hun vil bare ha kjeks, juice og is! Og får hun ikke, noe hun stort sett ikke gjør, hyyyler hun.

Vil ikke spise middag, heller. Helst stå på stolen og hoppe opp og ned. Ler og gjør alt for å få oppmerksomhet. Er jeg streng, renner tårene og hun hulker værre enn værst.

Eneste form for lek, er oppå meg. Klatrer, maser, finner på alt mulig som gjør at jeg ikke får sitte sofaen.

I barnehagen leker hun fint, sier de. Går vi ut, er hun kjempeaktiv og holder på.

Tror det er en fase. Ikke så mye å gjøre med. Husker at 4 åringen min var ganske slitsom i den alderen. Men han likte å stikke av. Gjemte seg og svarte ikke da jeg (pesende med gravidmage) løp i ring og lette panisk ;)

Når det gjelder de to eldste, husker jeg faktisk ikke hvordan de var.. Begynner å bli en stund siden.

Trøsten får være at det gir seg med tiden. Rundt 3 års alderen forandrer de seg over natta, og plutselig har man et nytt barn. De er nydelige som 1-2 åringer, men de er ganske arbeidssomme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...