Gå til innhold

Skremmende vektøkning på baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen. Jeg har en "liten" gutt på 5 uker som legger på seg mellom 550-750 g i uka! dermed veier han na 6500 g... Dette veide nevøen min da han var 4 mnd. Jeg ammer ham ca annenhver time, for da krever han mat. Noen som har hørt om noe lignende????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste min la på seg 1 kg i måneden da jeg fullammet han...

Steg ikke så raskt da han begynte med fast føde..

Ikke så mye som din,men hvor stor var han da han ble født da?

Skrevet

Gutten min legger også på seg hyppig nå i starten. Han veide 4860g da han ble født, men hadde gått ned til 4460g den dagen vi reiste hjem. 9 dager etter hadde vi hjemmebesøk fra helsestasjonen og da hadde han gått opp til 5kg, altså 540g på 9 dager!:) Han er 15 dager idag og kommer nok til å fortsette å rase opp i vekt.

Er gutten din lang? Min var 56cm da han ble født, så kiloene er ganske jevnt fordelt. Det samme var det hos jenta mi som er 3år gammel nå. Hun var 6kg på 6 ukers kontrollen og har hele veien vært stor for alderen. Helsestasjonen har aldri sagt noe på det da hun hele tiden har ligget mitt på skjemaet når de ser vekt og lengde sammen..:)

Skrevet

Gutten vår la på seg en halv kilo i uken de første ukene. Ble skikkelig god og rund :o) Nå er han tre år og har omtrent ikke økt i vekt siden han var 1 år. Han er nå høy og slank :o)

Barn er så forskjellige, bare vær glad for at han spiser og trives :o)

Skrevet

Gutten vår la på seg 1 kg i mnd de første mnd (fullammet), men det roet seg etterhvert. Han var en blytung koseklump, men mellom 8 og 10 mnd gikk han ned 5 g! Da hadde han begynt å krabbe :)

Nå er han 20 mnd og ikke lenger tjukk :)

Skrevet

Lillegutt her ble også ammet annenhver time da han var så liten. Om natten også;) Vekten økte veeeldig fra 3 - 6 måneder. Lengden også. Det går i rykk og napp. Alle bebisser er forskjellige. Jeg synes det er deilig å ha en stor gutt som jeg ikke trenger å bekymre meg for når det gjelder næring. De jevner seg ut igjen!:)

Skrevet

min var 3900 da han ble født og 10000 på 5 mnd kontrollen, og 10200 på 1 års kontrollen. de vokser i rykk og napp

Skrevet

Jenta mi la på seg litt over 1 kg nesten hver mnd frem til hun var ca 6 mnd...Da roet det seg ned litt.

(Begynte ikke med fast føde før 8mnd,kun pupp før den tid)

Nå er hun 8,5 mnd og veier 10,7 kg. Var 4030gr da hun ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...