Gå til innhold

Har fått dato for keisersnitt i slutten av mars, MEN...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag mottatt dato for keisersnitt, MEN det som er vanskelig oppi det hele er at en kollega hadde termin samme dato for ett år siden, men hun mistet barnet sitt få dager før termin. Jeg er så usikker på om jeg skal be om å få flyttet ks-dato av hensyn til henne... Uansett vil jo datoen ligge nært opptil både dødfødselen og terminen hennes. Tok dette opp på ks-samtale med sykehuset, men fikk altså likevel denne datoen (akkurat en uke før min termin). Har foreløpig informert de kommende besteforeldrene om ks-datoen vår, men er litt rådvill her nå... På den ene siden er jeg glad for å endelig ha fått en dato, og det er godt at det ikke er den datoen hun fødte sitt døde barn - men blir det for rart at det blir på hennes termindato fra i fjor? Jeg klarer ikke å ta dette opp med henne direkte. Graviditeten min har så langt som mulig vært et "ikke-tema" på jobb. Noen som har noen råd i denne absurde situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at hennes termindato ikke er noe du skal måtte ta hensyn til. Hun fødte jo ikke på denne datoen og selv om det kan bli trist for henne, så er jo ikke dette noe du styrer selv. Det at din graviditet er et ikke-tema er et problem som kanskje burde vært adressert for lenge siden. Da hadde kanskje dette ikke vært et problem.

Ikke la utenforstående ødelegge en fin opplevelse og fødsel for deg. Jeg hadde kanskje skjønt det bedre om det var en søster eller nær venninne, men en kollega? Nei, det må hun dessverre bare takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint av deg å tenke på det. Dessverre for henne så er det vel vondt uansett hvilken dato som blir bestemt for deg.

Jeg synes du skal ta den datoen du har fått, jeg tror ikke

hennes smerte blir noe mindre av at du får barn en dag før, eller etter.

 

Skjønner at situasjonen er vond for deg og, men av og til må

man bare tenke på seg selv og før alle andre.

Synd at din graviditet har vært ett ikke-tema på jobb, men nå

har du "lov" til å glede deg masse for det fantastiske som skjer :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! hvis hun hadde vært en så nær veninne el kolega så hadde jeg villet tatt hensyn til dette. men ettersom at du ikke klarer å ta dette opp med henne regner jeg med at hun ikke står deg kjempe nært, så da spiller det egentlig ingen rolle hvilken dato du har fått!!

 

ble litt vanskelig skrevet dette men...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...