Gå til innhold

Ribbeinsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare hvordan det føles og behandles? Har en puslete mann som nekter å gå til legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir i alle fall vondere og vondere etter hvert som dagene går i alle fall en uke, så blir det like vondt en stund og så bedre. Behandles ikke annet enn med smertestillende. Vondt ved bevegelse og pusting.

Skrevet

Tror ikke han får behandling, bare smertestillende. Det gjorde i alle fall jeg.

Det er vondt å puste, spesielt inn. Umulig å le, hoste og nyse uten at det er vondt!

Vanskelig å finne god liggestilling, kan ikke bruke armene og stramme muskler i området rundt mage, rygg, nakke ol. Ikke presse på do.

Sånn var det med meg, og andre som har fortalt litt om hvordan de hadde det når jeg gikk med det he he =)

Skrevet

Takker for gode svar. En uke siden uhelle her på ski, og han har blitt dårligere for hver dag. Jaja, får bare ta tiden til hjelp da.

Skrevet

Egentlig ikke spesielt vondt den første dagen, men så blir det verre og verre. Hos meg hang smertene i i flere uker etterpå. Selvfølgelig ikke like mye hele tiden.

Fortsatt (etter 6 år) kan jeg kjenne det stikke innimellom i det ribbenet jeg brakk, og det er ømt å ta på.

Ingen behandling bortsett fra smertestillende.

Skrevet

Det er vondt og behandles kun med smertestillende. Trenger ikke gå til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...