moota m storebror&lillebror Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Så utrolig mange som tenker på oss! Det er gøy å se!! =) Takk for alle gode ønsker! Legevakten var min fastlege. Han målte ikke temp, var ikke så intressert i det. Var nok litt overraska over sin kollega som hadde et barn på 1 1/2 på kontoret i over 30 min så lå og skrek på gulvet i smerter og ikke tok affære. Jeg skal klage på henne med hjelp av ei venninne. Han hørte på symptomene og kunne jo (etter at vi har rendt ned dørene hos han i vinter med lillebror) si seg enig i at han var litt mutt, rar, stille, nedsatt og det som verre var. Han sendte oss rett inn til sus! Kom inn i 1 tiden, og vi måtte vente og vente og tok temp, prøver og hun klemte på han og styrte på. Han har alså virus i øvre luftveier og er komplett tett. Grunnen til disse skumle symptomene er at han var sååå utslitt og antagelig hadde lite oksygen i kroppen. Jeg tenker hva som kunne skjedd om han hadde gått et par uker til slik.. Fikk også vite idag etter hele 2-3 timer søvn og en urolig liten gutt at han har astma. Ikke så lite heller. Han har fått adrenalin x 2 idag der inne og full pott av resten av medisinene som han skal gå på, han er forsatt tett!! Så han trenger tydelig medisinene! Jeg er såå lettet! Rart å si det når en går hjem med en diagnose på astma, men nå vet vi hva det er, vi får behandling, medisiner og oppfølging.
Honningmelon Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Så godt å høre Og god bedring til gutten din. Håper det ikke tar så alt for lang tid før han blir bra.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Godt å høre dere ble tatt på alvor til slutt, og godt han nå får den behandlingen han trenger. Dere voksne får prøve å få litt søvn, men jeg vet hvor trasig det er med småbarn som er syke og har astmaplager, minsta fikk infeksjonsutløste astmasymptomer da hun var ca 7mnd og sleit hele vinteren, lite søvn og mye våking av redsel for at hun ikke skulle få puste godt nok. Om nøddvendig sov på skift første nettene, så dere ikke sliter dere ut alle sammen. Klem fra
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Godt å høre at dere ble tatt alvorlig, endelig! Godt å vite hva man har å forholde seg til da, selv om astma er alvorlig nok i selg selv. Lykke til:)
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Så godt at de fikk sjekket han ordentlig og funnet ut av det hele... ! Håper han blir bedre snart slik at dere kan "komme over" denne ekle opplevelsen.....
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Hei! Så utrolig godt å høre at dere endelig har fått hjelp og oppfølging! Skulle bare mangle!! De er flinke på barneavdelingen på SUS. God bedring til minstegutten, og varme tanker til dere foreldre.
LegallyBlond Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Så bra at dere ble tatt på alvor til slutt! Er jo aldri gøy å få vite at barnet har en sykdom, men det er jo utrolig godt å få en diagnose når man har slitt mye med sykdom. Er jo ikke noe som er bedre enn at man kan få behandling for det, og nå fungere jo de fleste med astma veldig bra så lenge de får riktige medisiner. Mange vokser det jo også av seg. Syntes det var skummelt å lese innlegget ditt i går ang.oppfølgingen dere (ikke) fikk, og dette er bare ett av mange innlegg både her og på andre forum der jeg har lest om foreldre som ikke er blitt tatt på alvor - og det likevel har vist seg at det er noe alvorlig med barna. Vet iallefall at jeg kommer til å stå på mitt om jeg noen gang kommer i den situasjonen....
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Godt dere ble hørt til slutt.God bedring til gutten :0)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Så bra at du ble tatt på alvor og ti poeng til deg for at du ikke ga deg. er helt utrlig at noen leger bare overser slike ting! det er til å blir forbanna av!! Jeg var også på legevakten med lille-frøkena mi på 17 mnder. det viste seg at hun også har astma, og som du sier er det rart å gå ut derfra med en diagnose. tror ikke det har gått opp for meg enda. men som de sier så er jo sjangsen for at de vokser det av seg ganske stor når de får det konstatert så tidlig.
Trulte76 Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Tenkt på dere i hele dag Godt å høre dere fikk den hjelpen dere skulle ha.
mai mammaen til to Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 bra det ordnet seg.... selv om han har astma...
polarn & pyrene Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Godt å høre at det endelig var noen som hørte på dere og tok dere seriøst. Masse god bedring til lillebror.
lÅktiHaUDe Skrevet 13. februar 2009 #13 Skrevet 13. februar 2009 Her er det mange som har tenkt på dere ja Kjempebra at dere fikk den hjelpen dere trengte Astma kan være alvorlig nok som du dessverre fikk erfare, men det er ikke noe problem å leve med Når jenta vår er sliten og folk ikke forstår at hun får være inne, så sier jeg bare prøv å springe sjøl 100 m å puste gjennom et sugerør men med riktig medisiner så kan de stort sett bli med på det de vil Ønsker dere lykke lykke til videre, er sikker på at dere nå vil få en ny gutt om noen dager
Tyra79 Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 Godt å høre fra dere, og godt dere ble tatt på alvor!! Håper dere får ei fin helg nå!!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Så bra å se, Moota!! Kjempe fint at dere ble tatt på alvor, og at dere endelig fikk hjelp! Riktig god bedring til lillegutt, du skal se han raskt blir bedre når han har fått brukt astmamedisinen et par døgn! Var faktisk innom her i kveld kun for å se hvordan det gikk med dere, har tenkt masse på dere!
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 15. februar 2009 #16 Skrevet 15. februar 2009 Godt å høre fra deg. Skjønner godt at du er lettet nå! Er alltid bedre å vite hva en har å forholde seg til enn å få å være bekymret. Flott dere får oppfølging:)
Ranveig R Skrevet 18. februar 2009 #17 Skrevet 18. februar 2009 Måtte leite fram denne tråden, lurte så fælt på korleis det gjekk med småen... Supert at dåke har fått hjelp og ein diagnose. Det er bedre å ha ein diagnose enn å ga og vere sjuk utan å vite kva som gjer det/uten å kunne gjere noko med det. Jenta vår var og potte tett og havna og på barneklinikken då ho var 6 veker gamal. Fekk adrenalin ho og. Men astmadiagnosen fekk ho ikkje før ho var 11 mnd. Etter ho begynte på medisiner har ho vore mykje bedre. Dvs ho er framleis OFTE sjuk (har personleg rekord på 2 1/2 veke frisk sidan september), men det varer kortare kvar gong og ho slepp den grusomme hosten. God bedring og lykke til med opplæring i medisinbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå