rytme Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Jeg går på p-piller, men jeg er seint ute med mensen. Det skal normalt ikke skje på p-piller skal det?? jeg har egentlig ganske lyst på barn så det er ikke krise, men passer kanskje ikke perfekt. men 1. kan det skje på p-piller at en er sein uten at man er gravid? 2. kan det skje at en blir gravid på p-piller hvis en tar alle riktig??
rytme Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2009 Takk for svar! Har fortsatt ikke fått mensen men er bare 2-3 dager over. pleier å få onsdag eller torsdags morgen. Er redd for at jeg kan ha tatt pillene i feil rekkefølge for det er et litt komplisert system (eller jeg er sullete i hodet). Men det værste er at jeg virkelig begynner å like tanken på at det kan være en baby på vei. Har ikke noen fra før, men hadde en SA for nesten et år siden og etter det har jeg jo hatt lyst å prøve igjen, men vi hadde egentlig planlagt å bli ferdig med skolen først... menmen... vi får se! spent!! PS: hvis jeg tar graviditetstest i dag, og den er negativ, er det 100% sikkert at jeg ikke er gravid da? Tenker på om jeg kunne drukket alkohol... eller hvor lenge ville dere ventet på positiv test før dere begynte å drikke alkohol igjen??
rytme Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2009 Jeg tok en test i dag tidlig som var negativ. Mensen har enda ikke kommet. Ka gjør eg??? På tirsdag skal eg begynne på nytt brett med p-piller, ka gjør eg hvis mensen fortsatt ikke har kommet, og testen fortsatt er negativ...??
Bare blåbær Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 En kan hoppe over mensen en periode når en bruker p-piller. Noen kan faktisk miste mensen også. Hormoner vettu.. Er liksom ingen fasit på de... ellers så er det bare å vente noen dager og evt ta ny grav.test... Eller du kan dra til legen og få tatt en blodprøve.. Anbefaler deg å lese på www.felleskatalogen.no.. Der kan du lese om dine p-piller, og bivirkningene de har..
rytme Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2009 Takk for svar:) Ja det er sant som du sier, de hormonene er nok ikke lett å holde på plass. Ble bare veldig usikker fordi jeg har gått på de samme p-pillene i 3 år eller noe sånt og jeg har alltid fått mensen så regelmessig, jeg har aldi mistet den helt! utrolig merkelig... tenker å ta en ny test på tirsdag. Hvis det er slik at jeg er gravid, så har jeg jo fått eggløsning, men gudene vet når... siden jeg har vært på p-piller, så kan den kanskje ha gått flere dager enn vanlig før eggløsningen kom, slik at jeg får en lengre syklus... og dermed testet jeg for tidlig...? det er det som er tanken... men tror jeg begynner på neste brett på tirsdag hvis den testen også var negativ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå