Gå til innhold

NAV- og ferie.litt forvirret her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tror dere det er å endre på den ferien man har skrevet i søknaden til nav om permisjon?!

Jeg snakket med sjefen min i dag og han sa at han hadde lagt ferien min til slutten av permisjonen, altså slik at permisjonen løper først også får jeg ferien når den er ferdig.

Mens vi i utgangspunktet hadde satt opp at jeg skulle ha ferie fra 1.juni.

Han hadde plutselig funnet ut at dette var det enkleste, ettersom jeg har 7 uker jeg må ta i år.

Han måtte jo selvfølgelig endre på det uten å snakke med meg først da, virker fint på søknaden, he he. ser ut som vi har null kommunikasjon.

Er det bare å si i fra til Nav at jeg endrer ferien min?!

starter permisjonen min nå den 18. og han har jo heller ikke sendt inn inntekts og skatteopplysninger om meg, etter mye mas fra meg.... han mener fremdeles at han ikke trenger å gjøre det,på tross av brev fra nav om å sende inn dette(fikk kopi i posten).Men regner med at det går på hva han da får refundert av Nav.

Jeg får forøvrig lønn i permisjonen fra arbeidsgiver, så det skal vel ikke spille så stor rolle, eller?! Fikk normal lønn nå den 12 for februar, hvor det også sto spesifisert at noe var permisjon i forbindelse med fødsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går helt fint å forandre på ferie ikke noe stress det,det går jo bare på når nav ikke skal betale ut penger for den mnd du har ferie..... det andre merker han vel fort att ahn må gjøre når han ikke får penger fra nav;)

lykke til.....

Skrevet

Du må bare si ifra 4 uker før... Sendt et brev eller ring saksbehandleren din i NAV. Så ordner det seg ;)

Skrevet

takker for svar, da håper jeg at det ordner seg tilslutt...

men får vel ta kontakt med Nav når han kanskje endelig har klart å bestemme seg, for når det passer med ferie, he he.... kan jo hende han ombestemmer seg igjen....

Skrevet

Du kan bare ta ut 4 uker og 1 dag med ferie mens du er i permisjonen...

Skrevet

Hmmmm. det var det ingen på Nav som sa til meg, da jeg var der å hørte om jeg kunne sette det opp slik.... Fint at de kan sine egene regler da :)

Men da må jeg jo bare endre ferien uansett om det er slik at jeg bare kan ta 4 uker + 1 dag :)

Skrevet

Du kan søke om å overføre den 5 ferieuka til neste år og ta den etter permisjonen.

Skrevet

Neida, jeg tok ut 5 uker i strekk jeg under permisjonen min. Ikke noe problem det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...