Gjest Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Nylig vært diskutert forrige uke her....jeg mener det er greit, kan ikke si jeg ville blitt opprørt over å ha sett politi med samelue heller for den del :-) men så bryr jeg meg ikke så mye om uniformer heller, så lenge man tydelgi ser at det er en tjenestemann/kvinne, ser ansiktet, så spiller det ingen rolle hva de har på skolten sin.
Ksenia & Anjem Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Sterkt imot! Fordi politiuniformen skal være nøytral slik den har vært i alle år..Kan ikke begynne å forandre på den bare fordi en enkelt gruppe misliker at det er slik. Når man kommer til Norge så får man innrette seg etter norske lover og regler.
PAVEEL Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 for å si det sånn, om jeg trenger hjelp fra politet en el annen gang, bryr jeg meg ikke akkurat om hva de har på hodet....
Ksenia & Anjem Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Si at man skal tillate muslimene å bruke hijab til politiunifomen, må man jo åpne for at alle grupper skal kunne bruke det hodeplagget de selv vil også. F.eks samene med sameluer, turban osv. Ellers diskriminere man jo andre grupper i samfunnet igjen. Politiuniformen hadde sett ut som en sirkusforestilling tilslutt.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Resten av uniformen ser jo lik ut... Ser ikke problemet, og føler enkelte leter etter problemer i sånne saker.
hd85 Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Imot imot imot. Synest det er helt tullete.
Tøysetipp Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Just for the record. Same er ingen tro. Jeg er for.
ifie Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Vanskelig... Men jeg er nok mer i mot enn for. Jeg mener politiet skal være helt nøytralt når det kommer til tro og religion. Bl.a.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. februar 2009 #13 Skrevet 13. februar 2009 Må si at jeg er mest i mot. Mener at en uniform skal være lik for alle, og at den skal være helt nøytral. Men det er ikke slik at jeg blir veldig opprørt om det blir tillatt altså..
Tipp topp Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 Jeg mener politiet skal være nøytrale og derfor imot. Skjønner faktisk ikke hvorfor vi skal forandre uniformen fordi noen velger å bruke hijab, og det er faktisk et valg. De kan bruke hijab på fritiden og ha på uniform resten av tiden. Hvis ikke de kan det er de kanskje ikke motivert nok til å bli politi.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Jeg er imot. Liker ingen tukling med uniformer.
Tøysetipp Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 Euhm.. Jeg er sikker på at når resten av verden følger med i år 2000 så vil man innse at dette ikke er å besudle normaliteten, men å inkludere og åpne øynene for den verden og det mangfoldet vi lever i.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #17 Skrevet 13. februar 2009 Fint, da tar jeg på meg olabuksa til uniformsjakka i morgen. For jeg er så veldig klar for mangfold i morgen. For slik er JEG!
winneboo Skrevet 13. februar 2009 #18 Skrevet 13. februar 2009 Har egentlig ikke oppgjort meg noen mening ennå. Vakler litt frem og tilbake. Har ikke noe personlig i mot det, har jo venner som bruker hijab. På den andre siden føler jeg at en politiuniform skal jo gjenspeile en person som er nøytral(bør hvertfall være det) å ikke "reklamere" sin tro i en uniform. Hvis en kvinne som er smiths venn skal bli politi, skal hun da få bære skjørt? Hva med de som bruker burka? Hmm nei syns ikke det er lett å være enten for eller imot. Blir det tillatt kommer jeg ikke til å ynke meg, JEG hadde hvertfall ikke syntes at det hadde gjort noe. Vanskelig debatt syns jeg.
Tøysetipp Skrevet 13. februar 2009 #19 Skrevet 13. februar 2009 Glad jeg ikke er din overordnede! ;-P
Mom2Two Skrevet 13. februar 2009 #20 Skrevet 13. februar 2009 Jeg er i utgangspunktet for at de skal få bruke hijab, men da må man også godta andre religiøse plagg som for noen er en nødvendighet å ha på seg. Det skal ikke være et eget unntak bare for muslimer. Etter hvert kan det kanskje bli vanskelig å trekke grensen. Hva med politi i burka f. eks?
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #21 Skrevet 13. februar 2009 Bare sånn for å ha sagt det; å være same eller bruke olajakke er ikke en religion...
Blue Lady ♥ Skrevet 13. februar 2009 #22 Skrevet 13. februar 2009 Uansett hvordan de vrir og vender på deg så er jeg IMOT,sånn er det bare. orker ikke diskutere det.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 13. februar 2009 #23 Skrevet 13. februar 2009 er sterk imot så klart. En politiuniform skal være mest mulig nøytral og ikke gi uttrykk for religiøs tro ol. Dessuten er det for meg ett mysterium at norge vil tillate og fremme et slikt plagg som er noe av det mest kvinneundertrykkende plagget vi har. Vet at mange kvinner synes dette er greit og bruke, men det får være opp til dem, blir feil at norge skal fremme bruken av hijab. Gleder meg til valget jeg, blir deilig og bli kvitt disse rødgrønne tullebukkene for en stund. puh!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. februar 2009 #24 Skrevet 13. februar 2009 Ang det at mange kvinner synes det er greit å bruke. Det synes jeg også, men da i fritiden. At de ikke kan ta på menn er jo også et problem. Forstår at det er en del av kulturen og sånn, men det er vanskelig å være politi uten å legge slike vaner fra seg hjemme.
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #25 Skrevet 13. februar 2009 Er det så nøye da? Bare vi tar vare på mangfoldet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå