Gå til innhold

Jobber du i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber du i bhg og ikke er sykmeldt.

Syns du det går bra? Er de flinke til å tilrettelegge? Og er det noen ting du er fritatt for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg jobber i bhg.

er nå 100% sm men d er fordi BT gikk så mye opp, elers var eg 50% sm fra desember av. jobben min var veldig flink å tilrettelegge ting for meg.

slapp å ha sein vakter, slapp oppvasken for d ble for tungt å løfte og slike ting.

Skrevet

ja, jobber i barnehage. Er på jobb 100 %. Går helt fint.

Legger ikke de aller tyngste ungene, men skifter bleier på de siden de krabber opp selv.

Ellers gjør jeg alt som jeg gjorde før jeg blei gravid. Er 18 uker på vei.

Skrevet

jeg jobber i bhg , er i min 9 uke bare ,det er bare sjefen min som veit noe.så her løfter jeg og står i, det eneste jeg ikke gjør er å ake med barna!

det går veldig fint enda

Skrevet

Hei!

Ja, jeg jobber i barnehage, og gjorde omtrent det samme som før, men unngikk en del løft og sånn. Jobbet 100% frem til uke 28, men så sa bekkenet stopp.... Så nå er jeg 20% sykmeldt, og kjenner at jeg må opp i 40% snart, for høyre ben svikter utover dagen.... Og det er ikke noe godt... :(

Ellers er jeg sånn at når jeg er på jobb så vil jeg gjøre det jeg alltid har gjort, for jeg vil ikke legge ekstra belastning på de andre heller.... Men de aller fleste er flinke til å ta hensyn og si at jeg ikke skal gjøre det og det feks.

Men nå er det drøyt 7 uker til jeg skal ut i perm, så jeg regner med at jeg skal klare meg de ukene. Skal sies at jeg før jul ikke hadde en eneste dag borte fra jobb pga graviditeten, og heller ikke før jeg nå ble sykmeldt, så jeg har egentlig hatt et veldig greit svangerskap så langt.

Skrevet

Jeg jobba 80% frem til uke 26, men ble SM på grunn av kynnere og bekkenet. Har savnet jobben helt frem til nå nylig, nå VET jeg at jeg ikke hadde klart det..

Men kollegaen min som også er gravid jobbet 100% frem til permisjonen startet, og det gikk kjempefint for henne.

Skrevet

jeg ble 100% aktivt sykemeldt veldig tidlig fordi jeg var så utrolig kvalm og spydde og brakk med hele dagen i nesten fem måneder. når det eeendelig gikk over var jeg 20% sykemeldt en ganske lang periode, var veldig sliten og utmattet. Nå er jeg ikke sykemeldt, men arbeidsplassen får tilretteleggingstilskudd fra NAV. I mitt tilfelle er det slik at jeg har med meg en person første halvdelen av dagen. da har jeg annledning til å starte dagen rolig, og jeg har ikke ansvar for noe aleiene, og kan gå litt til og fra hvis jeg har behov for å sette meg ned litt. ellers har jeg supre kolleger som tilrettelegger masse for meg resten av dagen. er ikke redd for å si i fra hvis jeg føler noe er for tungt, og mine fantastiske kolleger tar på seg de tyngste oppgavene uten at jeg trenger å si noe:) De gjør det så fantastisk for meg å være på jobb:) jobber på storbarnsavdeling, og er nå i uke 30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...