kei80 Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 9 år siden sist jeg var gravid og da brukte jeg vel Natusans såvidt jeg husker,men husker godt at de ble fort våte.. Men er helt grønn på dette feltet å håper på noen med litt erfaring og anbefalinger??
Kristinanutten Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Dette lurer jeg også på - dytter herved. Og hva er fordelen med ullammeinnlegg kontra engangs?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 her har dem litt å velge i: http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=22&subkategori=37 jeg har tenkt til å kjøpe 3 par slike: http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=22&subkategori=37 for dag bruk og noen par slike for natt bruk: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=74 Kommer til å kjøpe noen billige ullinnlegg også til å ha helt innerst, for er best å ha ull innerst også, i forhold til å unngå betenelse, å så kommer jeg til å ha to par som jeg setter inn med lanolin til å ha ytterst for å unngå flekker på bh/klær.
Babyønske �� Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Natusan sine syns jeg ikke noe om, har prøvd de en gang, og da loet de og klebret seg fast etter kort tid. Så her brukes det kun Chicco sine. Nå skal det sies at jeg ikke lekker så mye, så vet ikke helt hvordan de ville fungert om de ble våte. Men har lest at mange her inne anbefaler Chicco, så det må nok være noe i det. Eneste problemet er at de kan være litt vanskelige å få tak i.
Lille skatt blir storesøster Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 Hei, Her er det ingen tvil om hva som er best: Chicco!!! Kjøpes på apoteket. Som sagt så kleber de seg ikke fast i brystvorta, noe som Natusan gjør. De var fæle. Chicco absorberer veldig bra og holder deg tørr + at de er veldig behagelige.
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg også sverger til chicco. var på apoteket i dag for å kjøpe inn. men fikk beskjed om at de er utgått. ble MEGA skuffet!
*toppris* Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 jeg likte faktisk coop sine.. brukte de da jeg fikk min sønn i 2006... og når det var kaldt brukte jeg de i ull fra apoteket... billig og bra, for meg ivertfall;)
@nneliten Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=amme Ammeinnleggene fra Thermobaby er geniale! Fikk noen prøver på disse da jeg ammet min forrige, og vil aldri bruke noe annet igjen! Jeg har prøvd både natusan og chicco, og hadde nesten gitt opp engangsinnlegg. Med disse ammeinnleggene hadde jeg ikke behov for ullinnlegg, selv om jeg hadde januarbaby. Det blir liksom som forskjellen på billige gammeldagse bind og de nye fra Libresse... Med disse innleggene kjenner du deg både varm og tørr. De er tynne og synes derfor ikke, men holder på masse væske. Jeg sendte i posten til en venninne i Finnmark, og hun kom med flere bestillinger etter hvert... Kan altså kjøpes på reflex sine nettsider + butikker + Babykos i Bergen...
muttepus Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 Jeg ble anbefalt Boots apotek sine ammeinnlegg! Har ikke prøvd de enda da vi fortsatt venter på den lille prinsessa vår, men det var de jeg fikk anbefalt da Chicco sine er så vanskelige å finne!
Collet :) Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 Signerer på at Chicco er å anbefale ja!! Har faktisk aldri vært noe problem å få tak i de her, på Apotek 1... 119,- for en pk. med 60 stk. tror jeg, så de er dyre...
blebla Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 jeg fant chicco sine på apoteket på fyrstikktorget på helsfyr for et par uker siden.
smilan Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Her er det kjøpt inn ull innlegg, om jeg lekker mye får jeg finne på noe lurt, men tar det da hvis det blir et problem.
mammae:-) Skrevet 14. februar 2009 #13 Skrevet 14. februar 2009 Natusan sine kan fort "henge litt igjen på brystvorten" i startet slik at det er lettere og bli enda mer så med dei, er min erfaring... men syns dei fungera greit litt senere. I starten brukte jeg noen fra apotek, men hugser ikke navn i farten... dei var innpakket ett og ett innlegg, og var kjempegode og geniale og ha i veska da...
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Jeg kjøpte Chicco på Apotek 1 i dag. De er pakket et og et. Geniale.
manonym Skrevet 14. februar 2009 #15 Skrevet 14. februar 2009 Forrige gang begynte jeg med Natusan sine, men for noe dritt.... Brukte så Chicco sine, var kjempe fornøyd. Har denne gangen fått prøver på Thermobaby sine som en over her nevner, og er spent på hvordan de er.
jippi78 Skrevet 20. februar 2009 #16 Skrevet 20. februar 2009 har lest alle anbefalingene her og gikk på apoteket og der hadde de Chicco ammeinnlegg, tror det var Apotek 1. Er førstegangs men prøver det, samt har kjøpt ullinnlegg.Tenker jeg går inn på ammehjelpen.no og prøver å måle BH størrelse nå (uke 33) og legger på en størrelse. Greit å ha en klar så får en kjøpe mer etterhvert.
Faylinn Skrevet 20. februar 2009 #17 Skrevet 20. februar 2009 Medela er best, med Chicco som god nr 2. Særlig den første uka når du kanskje blør litt fra brystvortene MÅ du ha noen skikkelige gode! De billige kan du ta etter hvert som det ikke er så farlig om det loer litt. Jeg brukte ullinnlegg oppå engangsinnleggene sist jeg gikk gravid med tanke på brystbetennelse. Prøvde også noen vaskbare av ulike typer rett på, men det loet alt sammen.
Kristinanutten Skrevet 22. februar 2009 #18 Skrevet 22. februar 2009 Har bestilt det ullammeinnlegget som selges på ammehjelpen.no, men har jo ikke brukt det enda, så bare håper at det er bra.
ChaNu Skrevet 22. februar 2009 #19 Skrevet 22. februar 2009 Jeg likte Natusan sine jeg, plagdes ikke med at de hengte igjen. La ull innerst når jeg skulle ut, hvis det var kaldt (klipte sirkler av et ullplagg som ikke raknet, så hadde jeg en haug av dem uten å blakke meg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå