kosestund Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Sønnen min fikk 15 mnd mmr vaksine for 9 dager siden. Nå har han blitt veldig slapp, og har en feber på 39.28. Ser ikke noe utslett. Er det vanlig etter vaksinen, eller er det noe annet? Trodde feberen bare skulle være lett. Burde han få paracet?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Det kan være vaksinen, men likegodt noe annet. Det er iallefall en del som blir syke 8-10 dager etter mmr. Gi paracet etter anvisning på pakken.
kosestund Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 Ok. Takk for svar. Det står ikke noe om når man bør gi paracet. Har hørt at feber er noe kroppen bruker for å ta knekken på sykdommen, og at det derfor ikke bør taes paracet med mindre feberen er høy. Hvorfor bør jeg gi han paracet ved 39.28? Liker ikke å gi medisiner unødig.
snart mor til 3 Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 standarden på feber er å gi paracet ved dårlig almenntilstand og/eller over 39 grader... fikk selv beskjed av HS etter mmr-vaksinen om å handle inn paracet for å være forberedt på en evt temperaturstigning..
kosestund Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2009 Ok. Da bør jeg gi paracet da. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå