Gå til innhold

Hva er deres definisjon av (uvanlig?) mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på dette nå som jeg går med nr 4 i magen. Spesielt når jeg leser innlegg fra de som synes 3 barn virker uhorvelig mye ;-)

Jeg kjenner kjempemange med 2 barn. Jeg kjenner også veldig mange med 3 barn, og mange med 1 barn (som sier de ikke vil ha flere). Derimot kjenner jeg ikke så veldig mange med 4 barn, men vet om endel både i RL og her inne. 5 barn + er en sjeldenhet, vet om tre med 5 barn i RL som jeg kommer på, en med 6 barn og en (min bestemor) med 7 barn.

Selv synes jeg at 2-3 barn ser ut for å være normalen. 1 barn er litt mer uvanlig og 4 barn ligger i grenseland for å være litt uvanlig mange. Over 4 barn synes jeg uvanlig mange barn.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at 5 barn er mange. Ikke negativt altså, men sikkert fordi det ikke er så mange som har fler enn 4. (ingen jeg kjenner ihvertfall)

Skrevet

Jeg har to og ønsker meg en tredje. Vi er 4 søsken og det er utrolig kos å være mange:) Jeg synes kanskje 4-5 barn og mer er uvanlig, men ikke på en negativ måte, hvis du skjønner hva jeg mener? Å ha fler barn stiller større/andre krav til bolig/bil/tid osv, det tror jeg er mye av grunnen til at folk nøyer seg med "bare" to.

Skrevet

Jeg vil si at 2-3 er vanlig, 4 er mye og 5 begynner å bli litt uvanlig nå til dags - uten at det nødvendigvis betyr at det er noe negativt i å ha mange barn :)

Skrevet

5 barn er uvanlig mange for meg. Personlig skal jeg bare ha de to jeg har. Noen flere får bli et hendig uhell.

Skrevet

Vi har 4 og ønsker oss 5,men må gå på pergo så kan jo ende med 6 :0))

Skrevet

For å sette ting litt i perspektiv.

Den gang jeg var liten var de fleste enebarn, eller hadde bare ett søsken. Det at vi var 3 var veldig unormalt. Den gangen ville nok 4 blitt betegnet som uvanlig mange. Dvs. her på Østlandet. Idag er det flere og flere som får 2 og 3 barn, og det å være enebarn blir mer og mer uvanlig, så nå er det vel 5 som regnes som uvanlig mange. Norge har også de siste årene fått ett av Europas høyeste fødselstall.

Men når det er sagt, jeg vil nok si at nå regnes 5 som uvanlig mange barn, men det varierer nok litt med hvor i landet du bor.

Skrevet

Venter en uplanlagt 4.

Synes 6 og flere er mange.

5 er mange det og. Men 6, da har du liksom gitt balla hehe..

Skrevet

4 barn og over er mange barn i min bok :-)

Skrevet

1 er lite.

2-3 er vanlig

4 litt mindre vanlig

5+ mye

He,he syntes jeg da.

Vi lever jo i en annen tid nå der ofte begge jobber og da er 5 barn mye,man skal oppdra dem,ha tid til dem og de skal oppfølges på skole og forskjellige aktiviteter,og ikke minst så er det viktig at foreldrene har tid til seg selv alene og sammen!

Mannen min har 3 barn 1 fra før og 2 med meg (når denne i magen blir født) og det blir max 1 til sier han og det er jeg enig i,tror forresten ikke jeg orker og gå gravid igjen....2 dårlige sv.skap:( Orker ikke og tenke på det enda i allefall.

Skrevet

4 er mange,men ikke uvanlig mange.

5 eller mer da begynner jeg å tenke litt forutintatte tanker merker jeg.. Vet det ikke er rettmessig men jeg ser bestandig for meg rot, bråk, slitne foreldre, dårlig råd, kun arveklær osv.. (vet jo egentlig at de få familiene jeg vet om med fler enn 5barn ikke kan vise realiteten i landet da)

Når det begynner å nærme seg 10 barn tenker jeg "smiths venner"

fy så fæl jeg er, men det er faktisk sant :/

Skrevet

Jeg har samme tanker om antall som Gullgutt & baby i magen :o)

Skrevet

Tja... 1 barn syns jeg er lite, 2-3 barn er helt vanlig, 4 barn er mindre vanlig, men ikke uvanlig mange (ikke sånn at jeg sperrer opp øya liksom), 5-6-7 osv er liiiitt uvanlig :)

Skrevet

hmmmm...jeg har 5 barn.

men jeg har fått de over mange år da, er 18 år mellom den eldste og den yngste.

er av naturlige grunner at det er slik, og de 2 eldste bor ikke hjemme lengre.

vil ikke si det er mere rot her enn det er hos andre,som jeg kjenner.

men jeg tror nok mange hadde reagert om jeg skulle fått flere nå.

men 5 er bra det :-))

Skrevet

Når ble det å arve klær sett på som: "rot, bråk, slitne foreldre, dårlig råd,.." Det lurer jeg på.

Skrevet

syns at 5 barn er mange. en jeg kjenner har 12 søsken da. hehe

Skrevet

Jeg har lyst på fire barn, men har fått mange latterlige kommentarer om at det er som en sekt osv. Og så er det mange som sier; åå, men da må du jo kjøpe ny stor bil, da...!

...men tenk på alle de gode stundene, all latteren og alt livet det blir i et hjem med så mange barn! Dét er det veldig få som fokuserer på, merkelig nok...

Men jeg håper fortsatt på fire barn, og vil føle meg priviligert dersom jeg er så heldig å få det!

Skrevet

morfarogenlitenmedtut

hvor gammel er du? jeg er 27 år og her var det vanlig at man hadde minst 2 søsken når jeg var liten. var noen som hadde tre søsken også.

syns det høres rart ut at det var vanlig med bare ett barn... føler det er flere som bare får ett barn nå liksom. jeg har en kusine som er enebarn men det var fordi hun er adoptert.. og dem fikk henne seint.... og en venninne der faren døde da hun var liten og moren ikke traff en ny før hun var for gammel.......

Skrevet

og begge disse sier at dem skal ha MINST to barn nå. dem skulle ønske dem hadde søsken..

Skrevet

Her spør ungene om de kan få flere søsken, de er 4 stk..Mener selv 5 er mange barn :0)

Skrevet

For min egen del er 3 barn mye- men det er fordi jeg ikke kunne tenke meg så mangen. Synes 2 holder, venter enda på jenta som kommer i juni da....

Uvanlig mange barn- da synes jeg man må ha fler enn 5. Har en veninne hvor de er 5 unger og aldri tenkt på det som uhorvelig mye.

Skrevet

Synes 4 stk. + er 'uvanlig' mye idag når de fleste jobber fullt.

Skrevet

Jeg tenker som deg, at over fire barn er uvanlig mange barn. Begynner man å tippe opp mot 7-8 eller mer, lurer jeg virkelig på hva som går av folk... *hehe*

Jeg har sett et par dokumentarer om folk som har 14-15 barn (ikke i Norge), og et par av de familiene tror jeg var litt patologiske barne-samlere, egentlig. Den ene moren f.eks. virket som om hun hadde et sterkt behov for at noen skulle være helt 100% avhengig av henne. Hvis du har 14 unger(!!) fra før og er 45+ og faktisk ikke klarer å bli gravid igjen fordi du begynner å bli for gammel - og går til lege for assistert befruktning?! DA synes jeg det går for langt! Heldigvis sa legen nei...

Skrevet

for meg er fra 4og oppover mange - naboene min ehar 6 barn i alderen 4-15....moren har vært hjemmeværende i 15 år og er det enda.

jeg har ett, mulig det blir 3 til slutt siden kjæresten min vil ha 2 egne barn (vi har ingen felles enda)

jeg er 30 og da jeg vokste opp var det veldig vanlig å ha ett søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...