Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Ser på den tråden angående tjene 50 000 at en skriver , vi har ett billig lite hus til 3 millioner. Er det Billig????
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Det er ikke forferdelig mye akkurat. Ikke her i hvert fall. Her koster det jo det for et rekkehus på knappe 100m2 over to plan så.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Nå vet ikke jeg hvor dette huset ligger, men jeg kan si at i Oslo så er det billig!! Blir overrasket hvis man finner hus her til under 5 mill.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 Ok, men hvilken lønn må en ha for å klare å leve greit ?, Ikke snu på hver eneste kr.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #5 Skrevet 13. februar 2009 14.06 her igjen. Leiligheten min på 31 kvm (ja 31 ja) er taksert til 2.2 mill. (Den er ganske ny, men ikke ekstraordinær for å si det sånn).
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har ikke lest den tråden, men noen steder i landet er ikke 3 millioner så mye for et hus. Vi kjøpte vårt for 3,3 mill. og det er et heeelt vanlig 70-tallshus, med utleiedel og 3 soverom. Kjøkkenet er ikke akkurat oppdatert, og ingenting i huset kan vel betegnes som ekslusivt. Et helt vanlig, gjennomsnittlig hus. Det er 3 mil inn til Oslo herfra.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Det kommer jo helt an på hvor mye man har i lån/gjeld....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 location locaiton locaiton!!! Hvis man velger å bo i de dyreste strøkene så blir det dyrt. Men det velger man selv. Jeg kommer ikke til å velge et dyrt område å bo i fordi jeg syns det er helt vilt at man kan få seg et småbruk for samme pris som en liten leilighet i de dyreste områdene i storbyer. Det henger ikke på greip og viser til at penger har blitt et luksusproblem i dette landet.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Kommer veldig an på hvor du bor. Husinvisteringen er jo den største invisteringen man som oftest gjør, så da er jo størrelsen man har på gjelden avgjørende for hvor mye du sitter igjen med. I min barndomsby får man en helt grei enebolig for rundt 2 mill., kanskje 1.5 mill også hvis man velger et sted litt utpå landet. Her (Oslo) må man nok ut med minimum 5 mill., så da sier det seg selv at dersom man ikke har ganske høy inntekt eller egenkapital så må man velge leilighet istedet for hus.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Ja, det er det jeg mener, hvor mye betaler en i lån på 3 mill eller mer i mnd.Vårt hus kosta 1,5 og vi betaler 13 000 i mnd i lån.Hadde gratis tomt utenfor ett tett sted.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Øh, ikke alle kan velge å bo på landet å ha småbruk, vettu. Noen har begrensninger mtp jobben/utdannelsen de har. Og har du ikke bodd nært Oslo, så kan jeg fortelle deg at det å stå i kø på vei til/fra jobb i halvannen time hver dag, hver vei, det er IKKE gøy! Ikke alle kan bruke kollektivtransport heller, så for å spare seg x antall timer iløpet av livet på å sitte i kø, så betaler man et par millioner til for å få kortere vei til jobben. Sånn er det i byen.
___ Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 Utdnning og jobb er jo også noe man i stor grad velger selv. Velger du en utdanning eller en jobb som gjør at du må til Oslo så er det ditt valg. Noen av ulempene med det valget er at det er dyrt å bo og mye trafikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå