blond Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 "Det behøver ikke alltid dreie seg om omsorgssvikt eller mishandling. Det kan også handle om barnets egen adferd eller andre forhold i hjemmet, for eksempel rus." Hvis ikke dette er dårlig skrevet, så begynner jeg å lure på om "de" mener at rus ikke er kilde til omsorgssvikt. I tilfelle er jeg dypt og inderlig uenig. Rus er aldri forenelig med omsorg for barn. Hva mener du?
blond Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. februar 2009 Link: http://www.klikk.no/foreldre/foreldrerollen/article419193.ece
alvis Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Jeg syns det var dårlig skrevet. Jeg jobber på sykehuset og på vår avdeling tar vi b.la emot pasienter som kommer inn med overdos av legemidler (i suicidal hensikt eller i rus hensikt) og overdose av alkohol eller rusmidler. Midt opp i alt dette er det dessverre ofte barn. Ofte er det barn som har funnet sin mor eller far og ringt ambulansen. Ofte er det barn som er alene hjemme mens deres mor eller far ligger hos oss. Ambulansepersonal tar kontakt med barnevernet hvis de ser barn i huset og vi prøver alltid få kontakt med noen som vet om pasienten har barn i huset. Hvis det er barn innvolvert sender vi bekymringsmelding og hvis det er barn alene hjemme ringer vi i tilegg til barnevernsvakten. Ruser du deg eller drikker så mye alkohol når du har ansvar for små barn eller tenåringer så mener jeg at det er omsorgsvikt og i allefall stor fare for at det blir omsorgsvikt. Desse familjer trenger hjelp og barnevernet er der for å hjepe. Det samme er hvis f.eks en far kommer inn med intox av alkohol en helg. Det kommer frem at denne faren har ansvar for sine barn annenhver helg. Hvis du drikker så mye at du blir innlagt med alkoholintox har du mest sannsynlig et stort alkoholproblem. Hva er oddsen at han ikke drikker den helgen han har barna? På vår avd. er dette fallet grunn nok til å sende en bekyringsmelding. Jeg syns så utroligt synd i alle barn og ungdomer som må vokse opp med foreldrer med alkohol eller rusproblemer.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 13. februar 2009 #4 Skrevet 13. februar 2009 jeg tenkte egentlig at barnet ruset seg jeg. Men i motsatt fall, er det dårlig skrevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå