Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer sønnen min på 12 uker. Har prøvd å amme hver 2- 2,5 time så sant han ikke har sovet da. Nå føler jeg at jeg har hatt veldig lite melk de siste dagen. Begynte i går å pumpe meg etter hver gang jeg har ammet,for å øke produksjonen,det kommer ingenting ut,er helt tom selvom han ikke har spist lenge. Har gitt mme i tillegg til noen måltider så jeg vet at han blir mett, og han spiser dette opp. jeg pumpet meg i går kveld etter at han hadde lagt seg for kvelden, det hadde vel gått rundt 3-4 timer siden jeg hadde ammet og det kom bare ut 40ml, dette er jo veldig lite selvom jeg vet at han får ut mer når han dier enn jeg gjør når jeg pumper. Han virker ikke spesielt sulten utover dagen heller. Lurer på om han kan bli mett selvom jeg føler at jeg har lite melk, og er det riktig måte jeg gjør det ved å pumpe meg etter hver gang jeg ammer for å øke produksjonen, eller er det noe annet jeg kan gjøre som er bedre. Kan det forresten bare være at jeg har tette melkekanaler, og at jeg trenger den nesesprayen? Og hvor lang tid pleier det å ta før man har fått opp produksjonen igjen.Håper noen kan gi meg noen råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med helsesøster om dette?

For meg så høres det ut som alt er normalt. Barna styrer somregel dette med øking av produksjonen selv og har økedager.

Virker sønnen din fornøyd når han har spist? sovner han? hvis han gjør det er allt greit og han har fått nok melk og nærhet. Da synes jeg ikke du trenger å pumpe deg :o)

Skrevet

Har ikke snakket med helsesøster men skal på 3 mnd kontroll til torsdag. tenkte å ta opp dette da.Han sover mye og virker fornøyd,men han spiser alltid opp en flaske på opptil 100ml etter han har fått pupp de gangene jeg har gitt han det.Jeg har heller aldri melkespreng og brystene virker veldig lette og myke selv 2 timer etter amming.

Skrevet

Skulle bare si at det at puppene dine virker myke og lette trenger ikke bety du har lite melk. Når du har ammet i tre mnd stabiliserer produksjonen seg, og en er ikke "sprengt" hele tiden.

Betyr ikke at du har lite melk forde.

Se forresten www.ammehjelpen.no

Masse gode tips og råd ifht amming!

Skrevet

De bruker bare 3 - 5 minutter på å spsie seg mett, det resterende er bare kos.

Det at han drikker litt av flaske etter å ha blitt ammet kan komme av at flaske er så lett å drikke av i forhold at han spsier selv om han egntlig hadde trengt det.

Så lenge han er fornøyd, sover går opp i vekt har du nok riklig med melk til han.

Men det er vanskelig å vite når puppen ikke inneholder mengdemåler, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...