Gå til innhold

Hotelltips Phuket, phi Phi og Krabi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nedover i desember og vil gjerne ha tips om fine, barnevennlige hoteller i Thailand. Tenker først og fremst på Phuket, Krabi og Phi Phi. Blie kjempeglad for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi var i Thailand med vår sønn i februar ifjor...da var han 6 mnd...

vet jo ikke helt hva dere tenker dere, men vi bodde en uke på phuket og en uke ute på Phi phi... Skal jeg reise nedover en annen gang... tar jeg nok bare et par dager eller kanskje bare en dag i phuket og nyter det virkelige thailand ute på phi phi, eller andre øyer...

Husker ikke helt hva hoteller i phuket het, men det lå bra til... og vi fikk rom rett ved bassenget... det var deilig med en liten krabat som da fikk sove inne på dagen og vi kunne sitte rett utenfor døren å nyte sol og bad allikvel! kan være lurt å be om første etg uansett hvem hotel man skal på tenker jeg... ihvertfall for oss som hadde vogn var dette supert!

På phi phi bodde vi på Hollyday inn... det er et type resort hotel... med bungalower... er ment at man skal holde seg på hotellet liksom.. lagt opp til at man spiser og fikser alt der... og det som er er veldig bra også! Supert med barn! Har et fantastisk basseng... og muligheter for snorkle/dykke utflykter. Bungalowen vår lå helt nede ved vannet... og igjen, fantastisk siden vi hadde en liten en som sov bedre i et kjølig rom! Stranden som hotellet ligger på er fin, det finnes også en 2-3 andre hotel/resturanter... så blir man lei sitt eget hotel, så er det jo bare å prøve ut de andre hotelenes resturant! Hotellet byttet forøvrig meny hver dag... og ulike temaer på menyene hver kveld! Men anbefaler å prøve de andre stedene langs stranda også!

Er mye dyrere på denne stranda enn inne i phuket da... er jo liksom litt mer ekslusivt.. og ligger helt for seg selv... vi fikk middag for tre på hovedstranda på phi phi til samme prisen som en person på denne stranda... og da er det jo enda billigere i phuket... men man betaler for å være litt mer alene enn i phuket da! For der er det veldig mye folk og veldig mye restuanter som skilter med svanska kjøttbullar... og det drar ikke jeg til thailand for å finne! Da kan jeg dra til svinesund!

Var nydelig å kunne la lillegutt krabbe rundt i stranda uten å være superstressa for alle folk som skulle trampe rundt liksom! Skikkelig avslappingsferie hadde vi da!

Så vil dere ha shopping, må dere nok dra et annet sted... eller gjøre som oss.. shoppe litt i phuket først.. også tok vi long tail båt til hovedstranda på phi phi.. tok ca 30-40 min... der er det masse resturanter... og masse thaibutikker... med alt av saronger osv! Var deilig md en båt tur da... men må tanke på at long tailene ikke kjører hjem så alt fo rseint på kvelden... ikke etter det blit ordentlig mørkt tror jeg det var... men det avtaler dere bare med båtføreren på hotellet!

Skrevet

Vi var i Phuket med snuppa i fjor vinter, hun var 4 mnd da vi dro. Vi bodde på Tropical Garden og var veldig fornøyde med det. Hadde rom med fin utsikt og kort vei til bassenget. For å komme til stranda krysser man bare veien og går ned en liten bakke. Veldig kort vei til alt mulig, supermarked, spisesteder, minibank etc.

På Phi Phi har jeg ikke vært siden tsunamien, den gangen bodde jeg på Cabana hotell og syntes det var veldig fint der. Men nå vet jeg ikke hvordan det er der, hva som ble gjennoppbygd og ikke. Noen steder kan visst skiftet navn ol.

Generelt sett så er det veldig god standard og god hygiene på hotellene og barn er veeeeldig velkomne overalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...