Gå til innhold

Jeg vil også lage et svigermor-innlegg! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske allright svigermor. Skal ikke klage for mye på henne. Vi har ikke et supert forhold da alt ble litt rart i starten(sambo nyskilt og jeg blef ort gravid), men vi går bra sammen.

Men det som irriterer meg er småting hun sier hele tiden mednegativ ladning. Når hun kommer innom på besøk så har ofte lillegutt blåmerke i panna. Han er en vilter toåring. HVER GANG sier hun: Stakars, har dem vært slemme mot deg nå da? Hva er vitsen med det når jeg allerede har fortalt at han skalla i barnehagen???

Og i går når vi var på besøk i hosdem så spurte hun lillegutt om barnehagen og hva barna heter. Han svarer. Så spør hun igjen: Dem er vel ikke slemme med deg? Kan ikke være slemme med gutten til farmor, da kommer farmor og tar dem. Hva er det for noe å si til en toåring da? Blir så irritert over at alt må være så negativt hele tiden. Om hun absolutt måtte så kunne hun jo spurt om de var snille med han og at de måtte være snille med farmor sin gutt..

Og det som var enda verre var da sambo skulle bære minstegutten vår på snarttre uker. Han har ikkebært han så myeda han er en skikkelig puppegutt, så han bærte han litt kronglete. Så sier svigermor til sambo: Har du aldri holdt han før eller? Nårsambo forklarer at han ikke har holdt han så mye så sier hun: Ikke mist han da!

Herregud! Er det mulig? Ikke rart hun har fått 4 barn med darlig selvtillit og selvbilde!

Må legge til at det meste annet hun sier også har ganske negativ vinkling. Sjelden noes kryt å få for barna hennes:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...