Carasnella Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Sist jeg var gravid (endte i ma uke 8) så fikk jeg diagnosen hymeremesis av legen. Var kvalm og spøy hver morgen og kvalmen holdt seg godt utover dagen. Men, det som hjalp litt på den verste morgenkvalmen var å spise 2 stk postafen reisesyketabletter FØR jeg gikk å la meg om kvelden. Da holdt de helt til morgenen, slik at når jeg da våknet så var jeg ikke så ille kvalm. Og med en god start på dagen, litt lett frokost og litt væske så ble resten av dagen bedre også.
*tingeling* Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Tror ikke dette er det lureste å anbefale til andre. Legen min sa at jeg skulle holde meg borte fra Postafen i tidlig graviditet. Dersom kvalmen tok helt over kunne jeg i verstefall ta en tablett før jeg la meg om kvelden, men 2stk er da litt mye. Vertfall det legen sa til meg, så jeg er litt skeptisk til å ta reisesyketabletter når jeg er gravid!
Carasnella Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2009 Hmm, da har vi fått forskjellig informasjon. Men jeg anbefaler ikke dette til de som er litt kvalme da, men til de som er ekstremt kvalme og hvor det er snakk om innleggelse på sykehus. Men er enig med deg om at det ikke er noe man dytter i seg i hytt og pine. Det var i allefall det eneste som fikk meg ut av sengen, etter å ha vært sengeliggende med superkvalme i en uke. Og jeg fikk beskjed om at dette var noe man kunne ta i sånne tilfeller. Men trekker tilbake rådet mitt hvis det er ulik informasjon ute og går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå