Anonym bruker Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Mitt forrige svangerskap endte i eklampsi, hjertesvikt og hjerneskade hos meg. Legene så tegn til at mye var galt, men ingenting ble gjort fordi jeg alltid manglet enten proteiner i urinen, litt for lavt blodtrykk osv. Så fikk jeg alle symptomene, men en blodprøve jeg tok, måtte være positiv for at de ville sette i gang fødsel før tiden. Den var negativ. Tok den flere ganger, og i det jeg fikk kramper og gikk i koma, hadde de fått positiv første gang. Litt for sent, og det var så vidt jeg overlevde. Nå er jeg 31+5 og er blitt sykere og sykere de siste dagene. Har ekstrem hodepine som ikke vil gi seg. Vet ikke med andre tegn, fordi det er snart to uker siden jeg var på kontroll. Har tenkt meg inn på føden senere for å få det sjekket, men er redd for at de skal konkludere med at det ikke er svangerskapsforgiftning. For jeg vet at det er det, kanskje bare i begynnerfasen foreløpig, men det er helt likt sist gang, så jeg vet at det er det. Er redd de ikke kommer til å ta meg alvorlig på føden denne gangen heller. Sist gang stod det om minutter, og kommer jeg litt for sent denne gangen, er det ikke sikkert jeg overlever. Sa i fra om at jeg var begynt å bli veldig dårlig på sist kontroll, men de kunne ikke tilby meg mer enn kontroll annenhver uke. Dette er på sykehuset. Er det slik at jeg bare kan dra dit og kreve at de gjør noe om det er svangerskapsforgiftning? Er jo dumt å ta ut baby for tidlig, men sist gang gikk det to dager fra jeg ble lagt inn til jeg fikk kramper. Planen var at jeg skulle bli liggende lenge, og de hadde ikke engang giddet å diskutere å ta ut babyen. Så jeg er litt sånn i tvil. Føler jo at jeg kjenner kroppen min best, og vil på kontroll mye oftere, men vil ikke mase heller. Om det er påvist svangerskapsforgiftning, ville dere krevd ks umiddelbart da? Med tanke på at det tok så kort tid fra påvist svangerskapsforgiftning til kramper sist gang...
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Du MÅ reise til sykehuset øyeblikkelig, du må ikke gi deg, du MÅ FORLANGE at de undersøker deg grundig og du burde nok helst blitt lagt inn på sykehuset for en stund slik at de kan observere deg og vurdere hva de skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå