Gå til innhold

noen som IKKE har bil?


Anbefalte innlegg

Skrevet

føler alle har bil. uansett hva de tjener.

 

noen som føler de lever på fattigrensa men beholder bilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har bil, men kun en;) Og den må vi nesten ha, for vi har barn med sykdom som må fraktes til sykehus osv titt og ofte, og noen ganger passer det ikke med buss/tog.... Men det er en billig bil og siden mannen min jobber med bil så blir det billigere med verksted og deler:) Og vi bruker den kun når det trengs:)

Skrevet

Har ikke bil, men bor ikke så langt fra sentrum, og det er også gode bussforbindelser til kjøpesenter osv. Eneste ulempen er at det er langt å gå til barnehage/sykehus/legevakt, og der går det ikke buss til, uten at vi må bytte flere ganger. Ikke lenger enn at det er greit å gå altså, men akkurat da er det greit med bil (ca 4 km til sykehus, 2 km til barnehage)

Skrevet

Vi har ikke bil, basert både på miljøbevissthet og økonomi. MEN vi bor i utkanten av sentrum, så kollektivtrafikken fungerer bra, og vi har kun ett barn:) Det er mange steder i landet der man rett og slett må ha bil. Av og til kan det være tungvint... ting tar litt mer tid... Men kan ikke si at jeg savner bilen nei, det blir vel litt hva man er vant til, veldig greit å hoppe i bilen dersom man har glemt å kjøpe noe på butikken, mens dersom man har bil så vil det som regel bli slik at akkurat den varen klarer man seg uten til i morgen:)

Skrevet

Og dersom det gjelder behov for lege, legevakt ol, så kan man faktisk ta endel taxiturer for den prisen man betaler for en bil i løpet av et år:)

Skrevet

Vi har en 12 år gammel bil som ikke er i bruk så ofte. Har tenkt at vi igrunnen ikke trenger den da vi bor 10 minutt med buss til byen og jobb. Vi tjener over en million i året og får stadig forundrede kommentarer over bilen vår. Jeg har aldri brydd meg om ting! Når bilen ikke går mer vil jeg prøve å få mannen min med på å ikke kjøpe ny. Jeg har aldri forstått det der med dyre biler. Man skal jo bare komme fram! Ser faktisk litt ned på folk som er så stolte av Audien eller Mercedesen sin. Pinlig....

Skrevet

Eg har ikkje bil, dei gongane eg treng å bli kjørt ein plass, så tar eg taxi. Sparer masse på det!

Skrevet

Vi bor nå midt i byen, så vi bestemte oss for å ikke kjøpe bil igjen.

 

Har egentlig ikke noe behov for det, og det sparer oss MANGE 1000-lapper i året.

Eller kan se på det sånn at vi kan leie en dyrere og bedre leilighet

isteden da :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...