Gå til innhold

lekksje?


#maibarn#

Anbefalte innlegg

Er dert vanlig av man skal lekke av brystene i svangerskapet? Eg er i uke 28, men det har ikke kommet noe fra de enda. Virker som mange begynner å lekke tidlig... Så nå har eg mareitt om nettene at brystene mine ikke skal virke... *dust* !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av.

Noen lekker, andre ikke. Dessuten, om du ikke lekker denne gangen, kan det hende du gjør det i neste svangerskap. Det er så forskjellig, fra gang til gang.

Puppene dine kommer nok til å virke helt fint, når den tid kommer.

Og du skulle være blant de uheldige som ikke får til ammingen, så er det ikke verdens undergang. ( Selv om jordmødre, barnepleiere og helsesøstre påsår annet ) Mange unger som klarer seg fint med erstatning. Ikke stress så kommer det av seg selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tror det er mer vanlig å ikke lekke fra brystene.

Jeg er gravid for annen gang og har ikke lekket i noen av svangerskapene, så langt.

Jeg hadde problemer med amming av mitt første barn.

Fikk ikke melk før ca. 1 døgn etter fødsel.

Jeg lot baby patte så mye han bare ville, men også viktig at han patter på mest mulig av brystvorten.

Veldig viktig med riktig patting.

Min sønn pattet ikke riktig fra begynnelsen av, så jeg endte opp med store kjøttsår, og stykker som ramlet av vortene.

Det var veldig vondt, men jeg brukte brystvortesalve, og takk og pris for det!

Brystvortesalve er veldig lurt å kjøpe, og ha med når du skal føde.

Enkelte unger klarer ikke å få hele vorten i munnen, men ved hjelp av salve, er det glattere på vorten, og ungen klarer faktisk å få tak.

Salven er heller ikke skadelig for ungen, så det er bare positivt.

Brukte salven helt til jeg ikke hadde sår mer, som var til han var kanskje 3-4 mnd.

Får man sår, er det veldig lurt å lufte brystvortene etter amming, til de er tørre. Er de fuktig hele tiden, får ikke sårene gro.

Jeg måtte kjøpe melkoppsamlingskopper med luftehull, for da fikk vortene lufte seg hele tiden :) Og sårene ble ikke berørt av genser, og det var deilig :)

Ikke vær bekymret, men vær føre var når det kommer til amming.

Og ikke gi opp!

Jeg fikk ikke til ammingen ordentlig, før etter kanskje 1 mnd.

Men gav ikke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg lakk ingenting i forrige svangerskap og ammingen gikk som en drøm. Fullammet i 6 mnd ogg delammet til 13 mnd. Er nå i uke 30. lekker ikke nå heller. Så; ikke bekymre deg. Amming behøver ikke være lett, men det har neppe noe med lekkasje å gjøre, Søk hjelp hvis du synes det er problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Skal prøve å ikke tenke så mye på det. bare håper jeg får amme bebisen min iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...